×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس مجمع نمایندگان گیلان:گیلان نیازمند بیمارستان جنرال است/ افزایش بیماری های صعب العلاج

به گزارش گیلان خواست از رشت،رسول فرخی در آیین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه گیلان به بهار بهداشت و درمان خود نزدیک شده است، اظهار کرد: استان گیلان از اقلیم و جغرافیای طبیعی برخوردار است و همین مسئله گردشگری استان را مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان استان جهت جذب توریست، افزود: آب و هوای مرطوب گیلان موجب شده آلودگی آب های سطحی ناشی از پسماند وجود داشته باشد و لذا با بیماری های صعب العلاج بیش از سایر استان ها مواجه هستیم.

نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گیلان نیازمند گسترش خانه های بهداشت است، عنوان کرد: سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی نوعی سرمایه گذاری است.

فرخی، توجه به بهداشت و سلامت مردم را موجب کاهش هزینه های درمانی و کاهش نیاز به زیرساخت های بیمارستانی دانست و یادآور شد: نیازمند تقویت بیمارستان های غرب و شرق استان جهت جلوگیری از تمرکز در مرکز استان هستیم.

وی از نیاز استان به راه اندازی یک بیمارستان جنرال خبر داد و اضافه کرد: استخدام کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد تا انگیزه پرسنل افزایش یابد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با اشاره به وسعت هزار کیلومترمربعی شهرستان سیاهکل، بیمارستان را پاسخگوی نیاز مردم ندانست و اضافه کرد: باید تخصصی کردن واحدهای بیمارستانی و تجهیز اتاق عمل در دستور کار قرار گیرد.

فرخی، همچنین به صعب العبور بودن منطقه دیلمان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در بهار بهداشت و درمان گیلان احداث بیمارستان کیاشهر نیز اتفاق بیفتد./ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.