×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ستاندار گیلان در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) بیان داشت؛عشق به امام خمینی (ره) یک افتخار است / مردم‌باوری، نقطه کانونی اندیشه‌های امام راحل محسوب می‌شود / یکی از اضلاع گفتمانی معمار کبیر انقلاب، امیدبخشی از آینده روشن کشور است / ضرورت برگزاری شایسته برنامه‌های سالروز ارتحال امام با رعایت توصیه‌های بهداشتی

به گزارش گیلان خواست از رشت؛

دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در جلسه ستاد استانی بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به قرارداشتن در آستانه ۱۴ خرداد سالروز رحلت غم‌بار بنیانگذار کبیر انقلاب، اظهار کرد: با وجود گذشت افزون بر سه دهه از رحلت آن فرزانه روشن ضمیر، احترام و عشق به امام (ره) و حرکت در راهی که به ما نمایان کرد؛ یک افتخار به شمار می آید.

وی افزود: گذشت زمان هرگز نتوانسته از محبوبیت مردم نسبت به امام راحل و اندیشه‌های بلند آن عزیز بکاهد؛ بلکه مکتب امام (ره) چراغ فروزانی‌ست که هدایت‌گر نسل‌هاست.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه راه امام (ره)، اتکاء به ارزش‌هایی است که مبانی انقلاب بر آن استوار شده، گفت: پس از رحلت خمینی کبیر، با هدایت های رهبر معظم انقلاب، کشور از تلاطم و امواج سهمگین، سرافرازانه عبور کرده و امروز ملت ایران سربلند، عزتمند و موفق است.

وی خاطرنشان کرد: تأکید همیشگی امام (ره)، پرهیز جدی از چنددستگی و تفرقه، حفظ انسجام و وحدت و همچنین تقویت وفاق ملی بود تا دشمنان نتوانند در صفوف ملت ایران، رخنه کنند.

استاندار گیلان راه امام(ره) را تلاش برای اهتزاز پرچم وحدت ملی و برادری در سایه خودباوری و اعتلای اندیشه‌های والا دانست و اظهار داشت: براین اساس؛ دو بال مهم استقلال و آزادی از ارکان جمهوری اسلامی عنوان شده است.

وی به پافشاری امام (ره) بر اتکاء به باری‌تعالی، بهره گیری از ظرفیت مردم و حفظ وحدت در زمانه ای که از هر گوشه ای، توطئه ای علیه کشور، ملت و نظام رخ می نمود، اشاره کرد و گفت: این درس از خمینی کبیر ، یادآور هر روز ماست که نه با تخریب، بلکه با انسجام می‌توانیم در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شویم.

دکتر زارع امید بخشی به مردم را بخشی از آینده کشور دانست و آن را یکی از اضلاع گفتمانی امام (ره) عنوان کرد که نیازمند بازگویی و بازشناخت است و افزود: از اوایل شکل گیری نهضت اسلامی و خیزش علیه استبداد سلطنتی و استعمار اجنبی، امام (ره) به پیروزی نهضت، امید داشت و پیوسته ، روشنایی را در دوران سیاه و خفقان پهلوی نشان می داد.

وی شکل‌گیری انقلاب اسلامی به عنوان میراث بزرگ امام (ره) برای ملت ایران و نیز جهان اسلام را با هدف استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و دین باوری با اتکاء به مردم دانست و گفت: مردم باوری و اعتماد به آنان؛ نقطه کانونی اندیشه های امام(ره) است و بر این مبنا بود که همگان را در مسیر انقلاب، جذب کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان اینکه انقلاب اسلامی ایران، اساساً یک انقلاب مردمی‌ست را یک حقیقت تاریخی دانست و افزود: این انقلاب، سرنوشت مردم ایران را تغییر داد و مسیری را پیش روی آنان نهاد که خود مردم، برای آینده خویش تصمیم گیری کنند.

وی استمرار راه امام(ره)، پاسداری از میراث امام (ره) و وفاداری به آرمان های امام (ره) را به‌عنوان یک وظیفه ملی عنوان کرد و افزود: باید از جمهوری اسلامی که نظامی برآمده از رأی و خواست مردم بوده و از پشتوانه سرمایه عظیم و ارزشمند اجتماعی برخوردار است؛ حراست و بستر حضور فعالانه مردم به ویژه جوانان را در انتخابات فراهم کنیم.

استاندار با اشاره به اینکه گیلان در برپایی برنامه های ملی و مذهبی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی طی مدت حدود ۱۶ ماه اخیر از جمله بهترین استان ها بوده ، گفت: باید تلاش شود ضمن برگزاری برنامه های شایسته و در شأن معمار کبیر انقلاب اسلامی، شاهد رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم.

وی بر ضرورت تولید محتواهای متناسب با سیره عملی امام (ره) و انتشار گسترده در فضای مجازی تأکید و تصریح کرد: از ظرفیت دستگاه های فرهنگی با برگزاری وبینارهای علمی و جشنواره های مجازی فرهنگی، هنری و ادبی و نیز شهرداری ها در تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری مناسب این ایام، استفاده بهینه شود.

دکتر زارع همچنین بر لزوم اجرای برنامه های متناسب با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) و رحلت حضرت امام (ره) در سطح شهرستان ها با هدایت فرمانداران و همکاری با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نیز در دستگاه‌های اجرایی با درنظرگرفتن شرایط کرونایی و فضاسازی مناسب سر درب ورودی ادارات به نحو شایسته تأکید کرد.

در این جلسه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری ۷۳ مراسم شاخص و ۱۲۰ برنامه در بقاع متبرکه ویژه ایام ارتحال امام خمینی(ره)، سالگرد نماینده فقید ولی فقیه در گیلان، قیام خونین ۱۵ خرداد و شهادت حضرت امام جعفرصادق (ع) در سطح استان خبر داد.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به پیشنهاد ارائه شده مبنی بر حرکت هیئت‌های عزاداری در روزهای عزای امام راحل، ۱۵ خرداد یا شهادت امام صادق(ع) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، افزود: برگزاری انواع مسابقات، سوگواره‌ها، نمایشگاه‌های متعدد در فضای مجازی، وبینارها و نشست‌ها با حضور کارشناسان را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده این ایام است./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.