×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرورش ۱۵ میلیون جوجه یک روزه در مراغداری‌های گیلان

به گزارش گیلان خواست از رشت؛حجت علی اکبرنژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور است، اظهار کرد: در گیلان کارخانه‌های بسیار زیاد جوجه‌ریزی و کشتارگاه مرغ وجود دارد که این امر گیلان را به یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به عدم کمبود مرغ در گیلان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده تولید مرغ در استان همچنان پایدار بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه جوجه‌ریزی یک روزه در مرغداری‌های استان در حال پرورش است، بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط وزارتخانه و سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم‌اکنون چیزی در حدود ۱۵ میلیون جوجه یک روزه در مراغداری‌های استان در حال پرورش است.
 

اکبرنژاد با تاکید بر لزوم تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌های توسط جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی بیان کرد: روزانه به طور میانگین ۶۰۰ تن لاشه مرغ گرم در استان تولید و روانه بازار می‌شود.

وی از صاردات مرغ‌های تولید شده در گیلان به به استان‌های همجوار خبر داد و افزود: میزان مرغ مصرفی در گیلان ۳۰۰ تن بوده و ۳۰۰ تن دیگر هم به استان‌های دیگر مثل تهران و البرز صادر شده و با توجه به تامین جوجه یک روزه و نهاده‌های مورد نیاز برای مرغداری‌های گیلان، هیچ مشکلی در تولید مرغ در استان وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با ابراز خرسندی از استمرار تولید مرغ در این استان بیان کرد: گیلان از جمله استان‌های پیشتاز و پیشرو در امر تولید مرغ محسوب می‌شود به طوری‌که شرکت‌های بزرگ زنجیره‌ای در این استان مستقر شده و به این کار مبادرت می‌ورزند./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.