×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان عنوان کرد؛صندوق‌های رأی و اصالت‌بخشی به آنها، دستاورد ممتاز انقلاب اسلامی و میراث ماندگار امام راحل است / نخبگان و گروه‌های مرجع برای جلب مشارکت عمومی و رونق‌بخشی به انتخابات، وارد عمل شوند / لزوم نقش‌آفرینی شورای فرهنگ عمومی در ترویج سبک زندگی سازگار با کرونا

به گزارش گیلان خواست از رشت؛دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم‌الشأن و شهدای والامقام پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران به‌ویژه قیام خونین ۱۵ خردادماه افزود: امام خمینی (ره)، رهبری مردم‌باور بود و در جای‌جای کلام نورانی آن روشن‌ضمیر، از مردم به عنوان منبع اصلی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با باور به مکتب امام (ره) و تأسی از الگوهای رفتاری رهبر معظم انقلاب که پیوسته مردم را صاحبان اصلی کشور ذکر کرده‌اند؛ موضوع اهمیت انتخابات پیش رو، ضرورت تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات و لزوم توجه به الزامات این مهم مورد تأکید است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: صندوق‌های رأی و اصالت بخشی به آنها، دستاورد ممتاز انقلاب اسلامی و میراث ماندگار امام بزرگوار است که به صراحت و با بیانی شیوا؛ “میزان” را رأی مردم دانست.

وی با اشاره به چهار مؤلفه مهم امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات؛ وظیفه اصلی مجریان را برگزاری انتخاباتی سالم و امن دانست و با اشاره به تمهید مقدمات این مهم اظهار کرد: نقش نخبگان، گروه‌های مرجع، ائمه جمعه و سازمان های مردم نهاد در جلب مشارکت عمومی و رونق بخشی به انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

استاندار گیلان رضایتمندی مردم و حضور حداکثری آنان در صحنه انتخابات را زمینه ساز تقویت وحدت و انسجام اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این مسیر با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم تحقق مشارکت حداکثری، تمامی ظرفیت ها برای افزایش مشارکت باید به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری ضامن اقتدار و ثبات ملی و نیز تحکیم مردم سالاری دینی است، ادامه داد: با بهره‌گیری از همه فرصت ها و ابزارها باید برای تحقق این مهم تلاش شود.

دکتر زارع با بیان اینکه متناسب با شرایط کرونایی، تبلیغات انتخاباتی امسال به طور عمده در بستر رسانه ای به ویژه صدا و سیما تعریف شده، در همین راستا رعایت توصیه های بهداشتی ویژه انتخابات را نیازمند آگاهی افزایی دانست و گفت: شیوع بیماری و محدودیت های ناشی از کرونا، طی حدود ۱۶ ماه گذشته، الزاماتی را بر ما و سبک زندگی‌مان تحمیل کرده که ناگزیر به پذیرفتن آنها هستیم.

وی اضافه کرد: توجه جدی به رعایت پروتکل های بهداشتی در مراودات اجتماعی یکی از الزامات محسوب می‌شود و برای استان گیلان که همواره یکی از مقاصد اصلی سفر بسیاری از گردشگران به شمار می آید؛ توجه و مراعات این توصیه ها، حیاتی است.

نماینده عالی دولت در گیلان تعطیلات پیش رو و اعمال محدودیت های تردد در کشور از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را یادآور شد و گفت: به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی، مسدود سازی تفرجگاه های بیرون از شهرها، همزمان با اعمال محدودیت‌های مذکور نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس یافته های متقن علمی، شکل‌گیری اجتماعات انسانی، عامل مهمی در همه گیری و انتقال بیماری است، افزود: ارائه خدمات رفاهی در تفرجگاه ها به‌ویژه مناطق ساحلی به ویژه در فصل تابستان باید مطابق با پروتکل‌های بهداشتی باشد.

استاندار گیلان به نقش اثرگذار شورای فرهنگ عمومی در توجه دادن مردم به سبک جدیدی از استفاده مواهب طبیعی برای پرهیز از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این مهم می‌تواند در قالب اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری، به هم‌استانی ها و هم‌وطنان اطلاع رسانی شود.

فرهنگ در جامعه محور است / اگر کسی در انتخابات شرکت نکند، گناه کرده است
آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان می طلبد نیروی انتظامی، بسیج، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مبلغان تبلیغات اسلامی و همه کسانی که دغدغه اجرای مسائل عقیدتی دارند در تفرجگاه ها حضور پیدا کنند.
وی کاهش آمار غرق شدگان و رعایت هنجارها را انتظار جامعه در اجرای طرح های سالم سازی دریا عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی در تفرجگاه ها و طرح های سالم سازی به کسانی که هنجارها را رعایت نمی کنند، تذکر دهد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه افزایش غرق شدگان و شکسته شدن عفت عمومی بیشترین دغدغه مردم در طرح های سالم سازی دریا است، تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای تذکر رعایت حدود الهی و هنجارها در سواحل و تفرجگاه ها حضور پیدا کند و این امر برای مردم مسلمان قابل پذیرش است.
آیت الله فلاحتی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی براینکه مشکل اصلی کشور اقتصاد، تورم و معیشت است، اشاره کرد و گفت: در مدت ۳۰ سال گذشته با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب متوجه می شویم ایشان فرهنگ را زیربنا و اقتصاد را وسیله می دانند.
وی با تاکید براینکه فرهنگ در جامعه اسلامی محور است، بیان کرد: تمام بخش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در سایه فرهنگ حرکت می کنند بنابراین روی فرهنگ عمومی جامعه و هر امری که فرهنگ عمومی بدانیم باید کار کنیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خردادماه جاری اشاره کرد و یادآور شد: انتخابات موضوع فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود که ملهم از فرهنگ دینی است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم پای صندوق رای در انتخابات یک اصل است، خاطرنشان کرد: دشمن سه گروه را جامعه هدف خود در کاهش حضور مردم در انتخابات قرار داده است.
وی، نخستین جامعه هدف دشمن را ضد انقلاب و سلطنت طلب ها دانست و اظهار کرد: توده های میلیونی مردم و خواصی که به معارف دین به طور دقیق معرفت ندارند و عمیقانه حکومت دینی را نمی شناسند از دیگر گروه های جامعه هدف دشمن برای کاهش حضور در انتخابات است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه متولیان تلاش صادقانه و مجاهدانه داشته باشند تا مردم پای صندوق های رای حضور پیدا کنند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم عزیز در انتخابات شرکت کنید و طبق این امر ولی فقیه، اگر کسی در انتخابات شرکت نکند گناه کرده است.
آیت الله فلاحتی همچنین به بررسی موضوع عفاف و حجاب توسط دانشگاه های گیلان اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها درباره عفاف و حجاب ۶ موضوع با ۴۲ محور را ارائه کردند و از این به بعد باید برای زدودن این رنج جامعه تلاش کنیم.
وی، خواستار ارائه راهکارهای مواجه شدن عاقلانه، دلسوزانه و پدرانه برای موضوع عفاف و حجاب در جامعه شد و بیان کرد: گیلان مردمی فهیم، نجیب و آگاه دارد و اجرای طرح های عفاف و حجاب را انتظار دارند.
امام جمعه رشت با اشاره به اجرای طرح بوم گردی در گیلان، خاطرنشان کرد: بوم گردی ظرفیت هایی را در استان ایجاد کرده اما تهدیدهایی را دارد و متولیان فرهنگی جامعه باید آثار سوء آن را برطرف کنند البته از مسئولان سیاسی باید کمک بخواهند.
آیت الله فلاحتی به فعالیت خوب پلیس برای اجرای طرح های عفاف و حجاب در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: برخی کاندیداها می خواهند تلاش نیروی انتظامی را زیر سئوال ببرند و نباید اینگونه باشد.

در این جلسه موضوع برگزاری شایسته انتخابات و لزوم تحقق مشارکت حداکثری مردم در این رویداد سیاسی-اجتماعی و نیز توجه به وضعیت سواحل در فصل تابستان بررسی و تبادل نظر شد./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.