×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس کل دادگستری گیلان:با تشدید قرار، نسبت به بازداشت متهمین حادثه معدن خرشک اقدام شود

به گزارش گیلان خواست از رشت؛حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه احمد آقایی معاون قضایی، از روستای خرشک رودبار بازدید و با جمعی از اهالی این روستا دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در بازدید با اشاره به خسارات زیادی که به اهالی روستای خرشک وارد شده است، به دادستان رودبار دستور داد تا با تشدید قرار، نسبت به بازداشت متهمین حادثه معدن خرشک و احقاق حقوق مردم این منطقه اقدام نماید.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز در این بازدید با اشاره به اعتراضات مردمی در خصوص فعالیت این معدن اظهار کرد: دستگاه قضایی در سه مرحله با سازمان های متولی نامه نگاری کرده و خواستار توقف برداشت معدن خرشک شد که متاسفانه توجهی به آن نشد.

وی تخریب زیرساخت ها، آسیب زیست محیطی، تخریب ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی، منازل مسکونی و مدرسه روستای خرشک را از جمله آثار مخرب فعالیت این معدن برشمرد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی صدور مجوز و نظارت بر این معدن، یکی از مسببین این حادثه است که به دلیل صدور مجوزهای غیرعلمی و تبانی در ارایه نظرات کارشناسی تحت پیگرد و تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

آقایی در پایان اضافه کرد: رئیس کل دادگستری استان گیلان در این بازدید دستور دادند تا درباره محل اسکان حادثه دیدگان سریعا تصمیم گیری شده و با انجام کار کارشناسی، خسارات وارده به اهالی روستا مشخص و از مقصرین و بهره برداران معدن مطالبه شود./دادگستری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.