×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان اظهار داشت؛امام خمینی (ره) فردی جوان‌گرا و معتقد به توانمندی نسل جوان بود / جوانان پرشور گیلان برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات، نقش‌آفرینی کنند/ ضرورت توجه به موضوع آموزش و مهارت‌آموزی جوانان در سند آمایش

به گزارش گیلان خواست از رشت؛دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان با اشاره به قرارداشتن در آستانه ۱۴ خرداد سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب و با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام راحل عظیم‌الشأن، فردی جوان‌فکر و جوان‌گرا بود و به توانمندی جوانان باور داشت و همواره تلاش و تأکید بر فراهم شدن بستر بهره‌گیری از جوانان در بخش های مدیریتی را داشتند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی برای مایوس کردن نسل جوان نسبت به آینده و آسیب به اعتماد آنان افزود: باید برای مقابله با این تحرکات، همواره به صورت هوشمندانه برنامه ریزی کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان باید نقش افق گشایی پیش روی جوانان داشته باشد، گفت: امروز مهمترین مسئله، بازسازی و احیاء امید و اعتماد در جامعه است و در این زمینه علاوه براینکه همه دستگاه ها متناسب با شرح وظایف، مسئولند؛ مجموعه سازمان های مردم نهاد و تشکل های مرتبط با جوانان گیلان به عنوان یکی از استان‌های موفق، می توانند با گفت و گو و تضارب آراء در تعامل با نهادها، پیشنهادات و راهکارهای عملی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه جوانان نخبه باید با ساز و کارها و اقدامات لازم، آینده ای امیدوار کننده برای ایران سربلند ترسیم کنند، اظهار کرد: وقتی مردم به آینده امیدوار باشند، قادر خواهیم بود از مشکلات و بحران ها عبور کنیم.

استاندار گیلان به همت جوانان خلاق و شرکت های دانش بنیان و عرضه موفقیت‌های آنان در نمایشگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در نخستین ماه های شیوع کرونا علیرغم تنگناهای بسیار، با تلاش جوانان فناور و مبتکر شاهد خودکفایی در تأمین تجهیزات و لوازم پزشکی و صادرات بودیم.

وی ادامه داد: اکنون نیز با تلاش دانشمندان جوان و نخبه کشور، در آستانه تست بالینی و عرضه واکسن های داخلی و بهره مندی مردم از آن طی روزهای آتی هستیم.

دکتر زارع با اشاره به نقش مؤثر مهارت آموزی در دبیرستان، هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه‌ای در افزایش مهارت نوجوانان و جوانان کشور گفت: مهارت‌آموزی، منجر به تأمین درآمدی و اشتغال نسل جوان و نیز برخورداری جامعه از نیروهای ماهر و متخصص برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای می شود.

وی جوانان و تحصیل‌کردگان را سرمایه اجتماعی مهم استان و بزرگترین ظرفیت برای توسعه کشور دانست و گفت: در آمایش باید متناسب با نیازمندی‌ها به مسیر آموزش، مهارت‌ها و تخصص‌ها توجهی ویژه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش انتخابات را مهمترین فرصت برای بازسازی سرمایه اجتماعی و تقویت اعتماد عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و بسیاری از بزرگان و دلسوزان نظام، بر مشارکت حداکثری در این انتخابات تأکیدی ویژه دارند و انتظار می رود جوانان پرشور گیلان به ویژه رأی اولی ها برای تحقق این مهم، نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه توجه به رویکرد علمی، شناخت دقیق، نگاه کارشناسانه و ارائه راهکارهای مناسب در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذار است، گفت: اقدامات فرهنگی و حمایت‌های مالی دستگاه‌هایی ازجمله کمیته امداد و بهزیستی از اقشار آسیب‌پذیر نیز در زمینه اشتغال و توانمندی آنان موثر است.

استاندار گیلان تشکیل و راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در سطح استان را اقدامی مثبت ارزیابی و بر ضرورت همکاری فرمانداران در جلسات متناظر شهرستانی تأکید کرد و افزود: در هر مقطعی که از ظرفیت اجتماعی و مردمی بیشتر استفاده شده ، موفق‌تر بوده ایم و نتایج مطلوبی به دست آورده‌ایم.

در این جلسه گزارش دستگاه‌های عضو ستاد از برنامه‌های اجراشده در هفته جوان، گزارش مدیر صندوق کارآفرینی امید درخصوص میزان اعطای تسهیلات اشتغالزایی در راستای توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک، گزارش نماینده سازمان‌های مردم نهاد از فعالیت‌های انجام شده و نیز روند تشکیل و راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در سطح استان ارائه شد./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.