×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرهنگ در جامعه اسلامی محور است

به گزارش گیلان خواست از رشت؛آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با محورهای بررسی موضوع انتخابات و حضور حداکثری مردم پای صندوق رای و بررسی موضوع سواحل در فصل تابستان در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان می طلبد نیروی انتظامی، بسیج، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مبلغان تبلیغات اسلامی و همه کسانی که دغدغه اجرای مسائل عقیدتی دارند در تفرجگاه ها حضور پیدا کنند.

وی، کاهش آمار غرق شدگان و رعایت هنجارها را انتظار جامعه در اجرای طرح های سالم سازی دریا عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی در تفرجگاه‌ها و طرح‌های سالم‌سازی به کسانی که هنجارها را رعایت نمی‌کنند، تذکر دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه افزایش غرق شدگان و شکسته شدن عفت عمومی بیشترین دغدغه مردم در طرح‌های سالم سازی دریا است، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای تذکر رعایت حدود الهی و هنجارها در سواحل و تفرجگاه‌ها حضور پیدا کند و این امر برای مردم مسلمان قابل پذیرش است.

فلاحتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی براینکه مشکل اصلی کشور اقتصاد، تورم و معیشت است، بیان کرد: در مدت ۳۰ سال گذشته با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب متوجه می‌شویم ایشان فرهنگ را زیربنا و اقتصاد را وسیله می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ در جامعه اسلامی محور است، تصریح کرد: تمام بخش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در سایه فرهنگ حرکت می‌کنند بنابراین روی فرهنگ عمومی جامعه و هر امری که فرهنگ عمومی بدانیم باید کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خردادماه جاری اشاره کرد و گفت: انتخابات موضوع فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود که ملهم از فرهنگ دینی است.

فلاحتی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم پای صندوق رای در انتخابات یک اصل است، افزود: دشمن سه گروه را جامعه هدف خود در کاهش حضور مردم در انتخابات قرار داده است.

وی، نخستین جامعه هدف دشمن را ضد انقلاب و سلطنت طلب ها دانست و تصریح کرد: توده‌های میلیونی مردم و خواصی که به معارف دین به طور دقیق معرفت ندارند و عمیقانه حکومت دینی را نمی‌شناسند از دیگر گروه‌های جامعه هدف دشمن برای کاهش حضور در انتخابات است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه متولیان تلاش صادقانه و مجاهدانه داشته باشند تا مردم پای صندوق های رای حضور پیدا کنند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم عزیز در انتخابات شرکت کنید و طبق این امر ولی فقیه، اگر کسی در انتخابات شرکت نکند گناه کرده است.

فلاحتی همچنین به بررسی موضوع عفاف و حجاب توسط دانشگاه‌های گیلان اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها درباره عفاف و حجاب ۶ موضوع با ۴۲ محور را ارائه کردند و از این به بعد باید برای زدودن این رنج جامعه تلاش کنیم.

وی، خواستار ارائه راهکارهای مواجه شدن عاقلانه، دلسوزانه و پدرانه برای موضوع عفاف و حجاب در جامعه شد و بیان کرد: گیلان مردمی فهیم، نجیب و آگاه دارد و اجرای طرح های عفاف و حجاب را انتظار دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به اجرای طرح بوم گردی در گیلان بیان کرد: بوم گردی ظرفیت‌هایی را در استان ایجاد کرده اما تهدیدهایی را دارد و متولیان فرهنگی جامعه باید آثار سوء آن را برطرف کنند البته از مسؤولان سیاسی باید کمک بخواهند.

فلاحتی به فعالیت خوب پلیس برای اجرای طرح‌های عفاف و حجاب در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: برخی کاندیداها می خواهند تلاش نیروی انتظامی را زیر سئوال ببرند و نباید اینگونه باشد./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.