×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وعده رئیسی در جهت افزایش سرعت اینترنت

به گزارش گیلان خواست از رشت؛حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی در برنامه «انتخاب و فرهنگ» که از رادیو فرهنگ پخش شد، درباره اقتصاد فرهنگ و تولیدات فرهنگی، اظهار کرد: اقتصاد در خدمت فرهنگ است و باید سازوکارهای اقتصادی را به کارگرفت تا فرهنگ جامعه ارتقاء یابد.

باید بودجه‌ها و امکانات در خدمت ارتقاء آموزش و پرورش قرار بگیرد و این‌جا محل ورود دانش‌آموز به حوزه علم و دانش است و این سرمایه‌گذاری است و نه هزینه کردن. مدیران باید در جهت اجرایی کردن سیاست‌ها و سند تحول آموزش و پرورش تلاش کنند؛ آموزش و پرورش باید جایگاه اصلی کادرسازی و تربیت نیروی کشور باشد و نمی‌تواند با نگاه اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود. 

وی با بیان اینکه هم باید کیفیت آموزش افزایش یابد و هم عدالت آموزشی باید پیش رود، افزود: آموزش و پرورش بیشترین کارمند اداری را این به خود اختصاص داده و این دستگاه با هر خانواده ایرانی در ارتباط است.

فرهنگ در خدمت اقتصاد باید باشد و تولید فیلم‌ها و محتوای فرهنگی و فرهنگ‌ساز، گردشگری و سایر این اقدامت محل حضور است و مردم می‌بایست در این عرصه حضور یابند. یکی از مشکلات آموزش و پرورش این است که برخی مدیران به جای تمرکز بر مسئولیت خود و اجرای سند تحول بنیادین، به مدرسه‌داری شخصی روی می‌آورند. 

این کاندیدای ریاست جمهوری درباره افزایش رشد جمعیت و مسئله ازدواج گفت: جمعیت اهمیت بسیاری دارد و ما جایگاه ۱۴۲ را در جهان داریم و رشد جمعیت باید با قاطعیت پیگیری شود. جوانان مشکل مسکن و اشتغال را علت اینکه نمی‌توانند به‌سوی ازدواج بروند، بیان می‌کنند و دولت قادر است این را حل کند.

دولت باید در حوزه ناباروری حتما هزینه کند؛ مراکز ناباروری باید توسعه یافته و بیمه‌ها هم به کمک بیایند، ۳ میلیون زوج نابارور حمایت خواهند شد. مادران شاغل و محصل باید شرایط حمایت اداری و فرهنگی مناسبی داشته باشند و بتوانند به وظایف مادری خود با آرامش عمل کنند. 

رئیسی هم‌چنین با بیان اینکه اشتغال ارزش ذاتی دارد و امام راحل این تعبیر را دارند که خدا، پیامبر (ص) و ائمه (ع) به کار و کارگر توجه دارند و اهل کار و تلاش و کوشش بودند، خاطر نشان کرد: وقتی فرهنگ فساد و رانت‌خواری رواج یابد، ارزش بودنِ کار کنار زده می‌شود و ما در روزهای ابتدایی مسئولیت پایان رانت‌خواری را در کشور اعلام خواهیم کرد. 

وی در ادامه‌ی این برنامه رادیویی بر اهمیت موضوع کتابخوانی تأکید کرد و گفت: یکی از علت‌های کاهش کتابخوانی، گرانی محصولات فرهنگی و کتاب است. چرا باید برای تولید مواد اولیه‌ی کتاب ارزبری داشته باشیم؟ کارخانجات بسیاری در کشور وجود دارند که می‌توانند مشکل کاغذ و قیمت کتاب را حل کنند. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دانشگاه باید حس تولید بگیرد و وارد این عرصه تولید، هم‌چنین تمامی بخش‌های کشور اعم از وزارتخانه‌ها و حتی سفرا هم با فعال شدن دیپلماسی اقتصادی، باید به مسئله تولید که توسط رهبر معظم انقلاب تأکید شده است، بپردازند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: نباید از انتقاد هنرمندان ترسید؛ دولت باید برای حمایت از عموم اصحاب هنر به میدان بیاید. زبان هنر گاهی زبان تیزی است که باید با آن به گفتگو نشست و از آن استقبال کرد.

بر خلاف تصور عمومی، بسیاری از هنرمندان وضع مالی خوبی ندارند و دولت باید برای حمایت از هنرمندان هم به لحاظ حقوقی و هم به لحاظ مالی وارد عرصه بشود. 

وی تصریح کرد: در دولت مردمی، اینترنت با حداکثرِ سرعت و با نگاه به عدالت جغرافیایی و تأمین زیرساخت‌های لازم گسترش خواهد یافت و فضای مجازی علاوه بر زمینه اشتغال زایی، برای شفافیت و نظارت مردم بر عملکرد دولت خواهد بود. تحقق آزادی بیان، آزادی اندیشه و آزادی‌های سیاسی طبق قانون اساسی وظیفه دولت است. حد آزادی بیان دلخوری و ناراحتی مسئولان نیست؛ همه مدیران دولت باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و انتقاد را نعمت تلقی کنند نه نقمت./تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.