×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تمدید بیمه‌گری محصولات کشاورزی فرصتی دیگر برای خریدن آرامش

به گزارش گیلان خواست از رشت؛سالی که نکوست از بهارش پیداست و این ضرب المثل برای گیلانی‌ها امسال در سال زراعی کنونی چندان دلچسب‌ نیست.

کاهش بارندگی، افزایش دما و وزش بادهای گرم‌ و آب شدن برف در کوهستان و ارتفاعات از عمده دلایل کم آبی اراضی شالی‌کاری در گیلان است که این روزها به شدت کشاورزان را نگران کرده هر چند مدیریت منابع آب کشاورزی استان تا حدودی توانسته بر این تنش آبی التیام ببخشد.

کشاورزان گیلانی امسال اگر این تنش آبی را به خوبی پشت سر بگذرانند تازه وارد دوران دیگری خواهند شد که شالی‌های آن ها دست خوش بیماری و خسارت های ناشی از بارندگی ها می‌شود.

بیماری‌هایی نظیر خوابیدگی برنج، سوختن شالی ناشی از کم آبی و یا بارش باران و کاهش تولید شلتوک از جمله مواردی هستند که امروزه شالی‌کاران گیلانی از آن آگاه‌اند و باید برای مدیریت این تنش‌ها نیز تصمیم بگیرند.

بیمه محصولات کشاورزی تنها یکی از روزنه‌های امید گشایش یافته برای کشاورزان است که می‌تواند پس از بروز حوادث و پدید آمدن خسارات دست پینه بسته کشاورزان را بگیرد و کمر خمیده کشاورزان را بلند کند.

خوشبختانه با آگاهی و اطلاع رسانی های مستمر و لزوم مراقبت از زحمات کشاورزان، استقبال از بیمه محصولات شالیکاری در گیلان مطلوب بوده و کشاورزان با رجوع به بیمه‌های کشاورزی توانسته محصولات خود را بیمه کنند.

عبداللهی، معاون بیمه کشاورزی گیلان می‌گوید استقبال بهره برداران از بیمه کشاورزی بعنوان تنها سازمانی که از کشاورزان در برابر حوادث قهری و بیماری حمایت می کند در سال زراعی جاری خوب بوده و نسبت به مدت زمان مشابه حدود ۱۴ درصد رشد نیز داشته است.

تاکنون حدودا ۶۵ هزار نفر بیمه نامه محصولات زراعی، دامی و باغی از صندوق بیمه کشاورزی خریداری کرده‌اند.

وی همچنین اعلام کرده با توجه به تمدید زمان بیمه‌گری در برنج و ماهیان گرم‌آبی تا پایان خرداد و همچنین بیمه‌گری چای تا ۱۵ خرداد و سایر محصولات دامی و شیلاتی بدون محدویت زمانی، توصیه داریم  با توجه به وضعیت استان و احتمال وقوع خسارت نسبت به خریداری بیمه نامه اقدام کنند.

نکته قابل توجه در خصوص اهمیت بیمه‌گری محصولات کشاورزی اینکه شرایط جوی، نزولات آسمانی و تهدیدات زیست محیطی همیشه کشاورز و شالیکار‌ را تهدید می‌کند و از این رو بیمه محصولات کشاورزی فرصتی برای خریدن آرامش از سوی کشاورزان گیلانی است.

در سال زراعی گذشته، ۸۹ هزار و ۵۰۰ نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی محصولات خود را بیمه کردند که از این تعداد صندوق بیمه کشاورزی از طریق بانک کشاورزی استان به ۵۵۸ هزار نفر از بیمه گذاران خسارت دیده بالغ بر ۵۵۹ میلبارد ریال غرامت پرداخت کرد./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.