×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حجت الاسلام رئیسی:۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور معطل است/ فقر مدیریتی مردم گیلان را رنج می دهد

به گزارش گیلان خواست از رشت؛حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در گفت وگوی تلویزیونی با مردم استان گیلان، با بیان اینکه نام گیلان با سرسبزی و خرمی و نشاط و جنگل و دریا پیوند خورده است، اظهار کرد: متاسفانه فقر پنهان شده در زیر این سرسبزی و خرمی برای مردم استان گیلان بسیار رنج آور است.

وی وضعیت امروز گیلان را محصول یک بی عدالتی و تبعیض دانست که در شان مردان و زنان پرتلاش و با کفایت استان نیست و افزود: مردم گیلان در طول تاریخ نشان دادند که در دفاع از وطن و ارزش ها مردانه ایستادگی می کنند و از سردار جنگل گرفته تا سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس شاهد این مجاهدت ها و حضور در صحنه ها هستیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه خانواده های معزز شهدا فرزندان خود را برای دفاع از ارزش های الهی به میدان فرستادند، تصریح کرد: هشت هزار شهید استان گیلان را جلوه ای از صداقت و سلحشوری و ایستادگی این مردم می دانیم و لذا حق استان گیلان نیز که رنج و دغدغه فقر و نداری مردمانش را آزار دهد.

رئیسی، با اشاره به ظرفیت گیلان برای رسیدن به جایگاهی برتر و بالنده تر، گفت: بیش از فقر اقتصادی، فقر مدیریتی مردم گیلان را رنج می دهد؛ البته این خلاء در بخش های مختلف کشور نیز روشن است.

وی با تاکید بر لزوم فعال کردن اقتصاد جنگل و دریا، متذکر شد: گیلان زمینه های خوبی در بخش اقتصاد دارد، اما متاسفانه با کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل مواجه است که با زد و بند واگذار شده است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به بازدید خود از کارخانه های رشت الکتریک و صنایع پوشش و ابریشم، عنوان کرد: کارخانه رشت الکتریک که می توانست نگین انگشتری گیلان باشد، اکنون به یک زمین تبدیل شده است. کارخانه پوشش نیز که ۲۵ هکتار از بهترین اراضی رشت را به خود اختصاص داده، بعد از برف گیلان عمدا تخریب و کارگاه های آن ویران شد؛ این در حالی است که می توانست برای هزاران نفر اشتغال ایجاد و نساجی نامدار گیلان را احیا کند.

رئیسی، ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور را معطل دانست و اضافه کرد: چرا بانک ها کارخانه ای را تملک می کنند و بر درش قفل می زنند و فقط زمین واگذار می شود تا بانک به حق خودش برسد؟! مگر نظام بانکی نباید در اختیار کشور باشد و مدل توسعه اقتصادی و رونق تولید را دنبال نکند؛ نه اینکه به دنبال منافع بانک خودش باشد و کشور را رها کند.

وی تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و جنگل خواری و زمین خواری را از دیگر مشکلات گیلان دانست و عنوان کرد: جایگاه ریاست قوه قضائیه بسیار مهم است و مسئولیت بنده در این جایگاه بسیار سنگین است، اما قوه قضائیه برخورد با معلول است و برخورد با علت در دولت صورت می گیرد. در واقع دولت باید سامان دهد تا مردم احساس تغییر کنند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تعداد بیکاران استان گیلان را با ظرفیت های موجود در این استان نامتناسب دانست و تاکید کرد: برای بهبود شرایط نیازمند برنامه در کنار کار حماسی، جهادی و جدی همراه با دلسوزی هستیم تا کار را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه گیلان در برخی از محصولات همچون مرغ و تخم مرغ و آبزی پروری و دام سبک رتبه نخست تولید را دارد، عنوان کرد: صنایع تبدیلی گیلان نیز جایگاه خوبی دارند و می توانند در جایگاه برتر قرار گیرند؛ البته ظرفیت های معدنی گیلان با مشکلاتی مواجه است که این مسئله در کشور نیز احساس می شود و برای فعال سازی معادن برنامه داریم.

رئیسی، نیروی انسانی جوان، کارآمد، تحصیلکرده، خلاق و مبتکر گیلان را محور همه ظرفیت های خدادادی و جنگل و معدن و صنعت و کشاورزی گیلان دانست و گفت: نیازمند یک مدیریت هستیم که این ظرفیت ها را به نیروی انسانی متصل کند تا وضعیت استان از این شرایط خارج شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در ادامه بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و متذکر شد: از مردم می خواهیم بعد از انتخابات نیز در عرصه های مختلف پشتیبان دولت آینده باشند.

وی با اشاره به برنامه دولت خود جهت توسعه یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور، اظهار کرد: زمینه های توسعه یافتگی کاملا موجود است و فقر معنا ندارد.

رئیسی، با بیان اینکه در جریان سفر به گیلان بر رنج هایم افزوده شد، گفت: دادگستری استان را برای فعال سازی ظرفیت های استان به کار گرفتیم، اما کافی نیست و باید سیاستگذاری و اجرای مقتدرانه داشته باشیم تا امیدآفرینی و نشاط آفرینی گیلان برای کشور حفظ شود. در واقع شرایط باید به نفع مردم و به نفع عدالت و به نفع پیشرفت کشور تغییر کند و ضرورت دارد مردم و فرهیختگان و ناوآوران و نخبگان و فرهنگیان در کنار ما باشند./ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.