×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رییس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان:حضور مردم در سطح کشور تاکنون خوب بوده است/ تاکنون گزارش تخلف قابل توجهی نداشتیم

به گزارش گیلان خواست از رشت؛خلیل بهروزی‌فر عصر‌ امروز در جمع خبرنگاران از کمبود برگه‌های تعرفه  شوراهای شهر و روستاها در برخی نقاط گیلان خبر داد و اظهار داشت: با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برگه‌های تعرفه‌ کم داده نشود اما در برخی نقاط گیلان مشاهده شده که برگه‌های تعرفه شوراهای شهر و روستاها کم است.

رییس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستاها در گیلان با بیان اینکه ناظران وظیفه نظارت در شعب اخذ رأی و نظارت بر عملکرد هیئت اجرایی سر صندوق را بر عهده دارند گفت: در پایان فرایند اخذ رای و حین بازگشایی صندوق هم ناظر بایستی اجازه دهد و اگر تخلفی برای ناظر محرز شود صورتجلسه آرای صندوق را امضا نمی‌کند.

بهروزی‌فر با اشاره به اینکه صندوق‌ها با امضای ناظران تایید می‌شوند خاطرنشان کرد: در صورت عدم تایید صندوق توسط ناظر، بایستی از سوی هیئت نظارت شهرستان بررسی شود تا قطعیت صندوق اعلام  شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود دستگاه الکترونیکی اخذ آرای در رشت اما اگر به هر دلیلی این دستگاه رأی فرد را نپذیرفت، شعبه موظف است که صندوق ذخیره‌ای برای اخذ رأی مردم به صورت دستی داشته باشند و حتماً آرای را اخذ کنند و اگر شعبه از صندوق ذخیره استفاده نشود خلاف است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه گزارشات حضور مردم در پای صندوق‌های رای در سطح کشور خوب بوده است تصریح کرد: عوامل اجرایی حین رای‌گیری مردم نباید از آن‌ها بپرسند که در کدام انتخابات اعم از مجلس، شورا یا نمایندگی مجلس می‌خواهید شرکت کنید.

سخنگوی هیئت نظارت شورای نگهبان در استان گیلان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عوامل اجرایی شعبات اخذ رای نباید از مراجعه‌کنندگان بپرسند ‌که در کدام انتخابات اعم از مجلس، شوراها و ریاست جمهوری میخواهید رای دهید.

احمد قنبریان با اشاره به گزارش تخلفات انتخابات در گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون گزارش تخلف قابل توجهی نداشتیم و گزارش‌ها جزیی بوده است که پیگیری شده است./تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.