×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم توجه جدی به معضلات زیست محیطی گیلان

به گزارش گیلان خواست از رشت؛نماینده، ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و روسای ستادی حفاظت محیط زیست استان که به مناسبت روز ملی محیط بان انجام شد، با اشاره به تاثیر متقابل رفتار انسان‌ها با محیط زیست گفت: نسبت به محیط زیست گیلان کم توجهی شده بنابراین دولت جدید باید توجه داشته باشد معضل آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و پسماند اولویت زیست محیطی گیلان است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه سالانه ۳۰ میلیون مسافر وارد گیلان می‌شوند افزود: برای حل مشکلات زیست محیطی باید فرهنگ سازی جدی گرفته شود.

وی با تاکید براینکه همه دستگاه‌ها در حفاظت از محیط زیست مسئولیت دارند، گفت: البته نباید به بهانه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به روستا‌ها و زندگی روستاییان آسیب برسد.

امام جمعه رشت خواستار حمایت از محیط بانان شد و اضافه کرد: باید از محیط بانانی که برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در مقابل متجاوزان به انفال الهی جان شان را به خطر می‌اندازند حمایت همه جانبه کرد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه آثار منفی بی توجهی به محیط زیست غیر قابل جبران است، گفت: برای حل مشکلات زیست محیطی رابطه سازمان حفاظت محیط زیست با دانشگاهیان باید تنگاتنگ باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان هم در این دیدار، توجه به محیط زیست را در توسعه پایدار مهم دانست و افزود: باید طوری برنامه ریزی کرد که در کنار توسعه واحد‌های صنعتی به محیط زیست آسیب نرسد.

ساسان کفایی از اجرای طرح جمع آوری گیاه سنبل آبی با همکاری بسیج و سپاه در تالاب بین المللی انزلی طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: پارسال هیات دولت ، ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با سنبل آبی تصویب کرد که محقق نشد که امیدواریم امسال این اعتبارات به حفاظت محیط زیست گیلان اختصاص داده شود/صدا و سیما

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.