×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛استاندار گیلان: گام برداشتن در مسیر مبارزه با قاچاق ، کمک به جریان تولید است

به گزارش گیلان خواست از رشت؛دکتر ارسلان زارع امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با تأکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات این کمیسیون و اجرای دقیق مصوبات آن اظهار داشت: هماهنگی و انسجام مناسب و تقویت این مهم، در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موثر است ضمن آنکه باید برای پیشگیری از قاچاق، دولت الکترونیک به‌طور جدی مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: سیاست بنیادی و راهبردی اقتصاد مقاومتی؛ بر تقویت تولید تأکید دارد و متناسب با شعار سال تحت عنوان جهش تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، یکی از موانع مهم تولید، قاچاق است و بر این مبنا هراندازه بتوانیم در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق موفق باشیم؛ به تولید کمک کرده ایم.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم مسدودسازی هر روزنه‌ای که موجب قاچاق سوخت می شود، تأکید و اضافه کرد: لازمست در این خصوص ، از سامانه های مرتبط نیز استفاده شود.

وی با اشاره به گزارش پلیس امنیت اقتصادی گیلان در این جلسه در تشریح عملکرد سه ماه سال جاری، کاهش ۱۴ درصدی تعداد پرونده ها و در عین حال افزایش ۵۷ درصدی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را اقدامی مناسب در راستای برنامه های کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان عنوان کرد.

دکتر زارع نقش اثرگذار مردم در پیشگیری از قاچاق را مورد تأکید قرار داد و گفت: لازمست از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها برای تولید محتواهای مناسب و البته اقناعی در زمینه جلب همکاری‌های عمومی در مسیر مبارزه با قاچاق، بهره‌گیری اصولی شود.

استاندار گیلان در ابتدای سخنانش میلاد مسعود امام رضا (ع) را تبریک گفت و با اشاره به نقش آن امام همام در نشر اسلام ناب محمدی (ص) در کشورمان، علاقمندی مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) و برکات فراوانی که ائمه معصومین برای مردمان این سرزمین داشته اند ، گفت: مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج در ایران و خواهر گرامی آن امام در رشت، ملجأ شیعیان و همه مردم است.

در این جلسه مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان گزارشی از عوامل موثر بر قاچاق فرآورده های نفتی و خارج از شبکه و ناظر ستاد گمرکات استان و مدیرکل گمرک انزلی گزارشی از تیم اعزامی کمیسیون به آستارا درباره کالاهای متروکه، قاچاقی ضبطی و رسوب شده بیان داشتند./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.