×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در دیدار نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن کشور ؛استاندار: در بازنگری طرح‌های هادی روستایی گیلان، حفظ محیط زیست و کاربری اراضی مورد توجه است

به گزارش گیلان خواست از رشت؛دکتر ارسلان زارع صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور، این نهاد را از یادگاران امام خمینی (ره) عنوان و به اثرگذاری مأموریت های آن پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: باتوجه به حادثه خیز بودن گیلان به عنوان یکی از پنج استان کشور، در کنار وظایف ذاتی بنیاد مسکن در حوزه رسیدگی به محرومان، طی یک دهه اخیر به ویژه دوسال گذشته، مقاوم سازی، بهسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از حوادث به این مجموعه سپرده شد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی موثر بنیاد مسکن گیلان در بازسازی استان های آسیب دیده از حوادث طبیعی به عنوان استان معین و اعتماد خوب مردم نسبت به این مجموعه و مشارکت و همکاری در اجرای وظایف خاطرنشان کرد: سرعت عمل، کیفیت، پایداری و مقاوم سازی ساختمان های قبلی و ساخت واحدهای جدید اثرات مثبتی به دنبال داشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ روستای دارای سکنه استان و دو هزار روستای دارای دهیاری و شورای اسلامی گفت: حضور مستمر و فعالانه بنیاد مسکن در ایجاد، اجرا و بازنگری طرح های هادی به وضوح مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه سهم گیلان از ساخت یکصد هزار واحد مسکونی محرومان، سه‌هزار واحد است، افزود: در این مسیر دستگاه های اجرایی، بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران نیز با بنیاد مسکن همراهی مستمر و موثری را دارند.

استاندار گیلان با اشاره به پرداخت عمده تعهدات دولت در خصوص پروژه های در دست اجرای بنیاد مسکن استان و انجام فرآیند تخصیص بخش باقیمانده از آن گفت: بهسازی برخی مساجد تاریخی و ارزشمند گیلان و اجرای پروژه های ورزشی همچون زورخانه در مرکز استان به واسطه رعایت استانداردهای لازم با نگاه معماری سنتی و بومی استان، از جمله برنامه های در دست اجرای بنیاد مسکن است.

وی به پیشتازی بنیاد مسکن استان در طرح اقدام ملی مسکن و نیز رویکرد مثبت حفظ محیط زیست و کاربری اراضی گیلان در بازنگری طرح‌های هادی اشاره و اضافه کرد: برای جلب مشارکت خیران مسکن ساز نیز آماده هرگونه همکاری هستیم چراکه کارهای خیرخواهانه حتی با یک واحد نیز ماندگار و ارزشمند است.

 سرعت عمل دولت در پرداخت منابع اعتباری مورد نیاز ، مطلوب و موثر بوده است

در این دیدار نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور نیز با قدردانی از حمایت های استاندار گیلان در اجرای مأموریت های این نهاد انقلابی گفت: بنیاد مسکن در ساخت مسکن، مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی به ویژه محرومان در کنار دولت است.

حجت الاسلام روحانی نژاد به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به مسکن محرومان و بازسازی آسیب های ناشی از بلایای طبیعی اشاره و اظهار کرد: در بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از بلایای طبیعی، سرعت عمل دولت در پرداخت منابع اعتباری مورد نیاز ، مطلوب و موثر بوده است.

وی توجه ویژه صورت گرفته در گیلان به ساخت مسکن محرومان را یادآور شد و گفت: مشارکت خیران در اجرای برنامه‌ها به‌ویژه در ساخت مسکن نشانگر توجه این عزیزان به همنوعان خود و ترویج فرهنگ کار خداپسندانه است.

حجت الاسلام روحانی نژاد از تأسیس دفاتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان‌ها در راستای جلب مشارکت مردم، ائمه جمعه و جماعات نسبت به حساب ۱۰۰ حضرت امام و انجام امور فرهنگی خبر داد و حجت الاسلام قربان‌پور را به عنوان مسئول جدید این مجموعه در گیلان معرفی کرد./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.