×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش صادرات به ولگاگراد روسیه منجر به  توسعه اقتصادی کشور می‌شود

به گزارش گیلان خواست از رشت؛استان گیلان به دلیل وجود دریای خزر دارای ظرفیت خوبی به لحاظ صادرات محصولات استراتژیک خود به کشورهای حاشیه این دریا و اتحادیه اوراسیا است.

روسیه یکی از کشورهای هدف بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و سالانه بخشی از محصولات و تولیدات داخل خصوصاً کشاورزی به کشور روسیه از طریق استان گیلان و باراندازهای انزلی و آستارا صادرات می‌شود.

به این منظور هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه به این کشور سفرکرده و در سفر کاری خود به فدراسیون روسیه  از کانال ولگا – دن در استان ولگاگراد روسیه بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که ماکسیم سویدروف معاون اتاق بازرگانی ولگاگراد، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه را همراهی می‌کرد، مراحل بالا بردن کشتی به قسمت‌های بالادست‌ کانال ولگا – دن و پایین کشیدن آن‌ها به کمک حوضچه‌های مخصوص به نمایش گذاشته شد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در حاشیه این بازدید با بیان اینکه توسعه صادرات به روسیه و ولگاگراد جزو‌ اولویت‌های صادراتی در کشور است، اظهار کرد: در چند روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای امضا و در آن تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند حداکثر تلاش و کوشش‌ خود را برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو استان گیلان و ولگاگراد و همچنین رفع موانع موجود به عمل‌آورند.

هادی تیزهوش همچنین از موزه این کانال بازدید کرد که در آن موزه تاریخ ایجاد این کانال به نمایش گذاشته‌شده است.

کانال ولگا – دن که ۱۰۱ کیلومتر طول دارد ساخت آن در سال ۱۹۴۷ شروع و در سال ۱۹۵۲ به پایان رسید. این کانال رابط بین رود ولگا و رود دن در روسیه است. رود ولگا به دریای خزر می‌ریزد ولی رود دن به دریای آزوف؛ اما به دلیل موقعیت جغرافیایی، سطح رود دن ۲۸ متر بالاتر از سطح ولگا است. کشتی‌ها که از طریق این کانال، از دن به سمت ولگا حرکت می‌کنند می‌بایست پله به پله در کانال ۲۸ متر ارتفاع کم کنند تا به رود ولگا برسند.

کانال ولگا – دن که در واقع دریای خزر را از طریق دریای آزوف به آب‌های آزاد وصل می‌کند نقش بسیار قابل‌توجه‌ای در نقل و انتقال کالا در این منطقه دارد./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.