×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایران – کره‌جنوبی؛ در فکر هت‌تریک در دیداری که خیلی هم دوستانه نیست

به‌گزارش خبرگزاری رها ، پس از برگزاری اولین دیدار ایران و کره‌جنوبی خارج از خاک این دو کشور در روز چهارشنبه هفتم خردادماه سال ۱۳۳۷ می‌شد پیش‌بینی کرد که رقابت این دو کشور در آینده بسیار حساس خواهد شد. کره‌ای‌ها در اولین بازی رسمی خود مقابل ایران در بازی‌های آسیایی سال ۱۹۵۸ توکیوی ژاپن موفق شدند ۵ بر صفر مقابل تیم ملی کشورمان به پیروزی برسند. این موضوع رقابت دو تیم را حساس و حیثیتی کرد تا جایی که تیم ملی کشورمان ۳۸ سال بعد یعنی در جام ملت‌های ۱۹۹۶ آسیا با پیروزی ۶ بر ۲ این شکست تلخ را جبران کرد.

پس از برگزاری این دیدارها دو تیم بازی‌های حساس دیگری هم برگزار کردند. از بین این دیدارهای حساس می‌توان به بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۴ که با پیروزی ۴ بر ۳ ایران و درخشش علی کریمی به پایان رسید اشاره کرد. کره‌ای‌ها به نوعی این شکست را در دوره بعدی این مسابقات جبران کردند. جایی که پس از تساوی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۰۷ توانستند در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ ایران را شکست دهند.

چشم بادامی‌ها یک بار دیگر هم انتقام گرفتند. مقدماتی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۰ و در دیداری که ایران فقط با پیروزی مقابل کره‌جنوبی می‌توانست به این رقابت‌ها راه پیدا کند، با گل دقایق پایانی پارک جی‌سونگ بازی یک بر یک شد تا کره‌ای‌ها یک بار دیگر زهر خود را بریزند. شرقی‌ها فقط به این دو بازی اکتفا نکردند. آنها یک بار هم در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۱ قطر با شکست ایران مانع صعود رقیب سنتی‌شان به مراحل بالاتر شدند.

این بازی‌های حساس که پشت سر گذاشته شد، قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بار دیگر ایران و کره‌جنوبی را مقابل یکدیگر قرار داد. این بار نوبت پیروزی‌های ایران بود. تیم ملی کشورمان در تهران و اولسان با نتیجه مشابه یک بر صفر کره‌جنوبی را شکست داد تا بالاتر از این تیم راهی رقابت‌های جام جهانی شود. همین دو بازی کافی بود که رقابت دو تیم بیش از پیش حساس شود. حاشیه‌هایی که ایجاد شد؛ اخراج کی‌روش در بازی رفت در تهران؛ صحبت‌های سرمربی وقت کره‌جنوبی علیه تیم ملی ایران و البته پیشینه دو تیم؛ پیروزی دوباره ایران در خاک این کشور و مشت‌های گره کرده کی‌روش برای سرمربی کره‌جنوبی، شرایط را تغییر داد تا بازی فردا (سه‌شنبه) که یک مسابقه دوستانه است، فراتر از یک بازی دوستانه باشد.

کره‌ای‌ها به فکر انتقام دو شکست قبلی هستند و البته یک رکورد شکنی، چراکه آنها تاکنون نتوانسته‌اند تیم ملی ایران را در تهران شکست دهند و ایران هم به دنبال سومین برد پیاپی است.

ایران و کره‌جنوبی در حالی از ساعت ۱۶:۲۵ سه‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند که دو قدرت دیگر قاره آسیا، یعنی ژاپن و استرالیا نیز با یکدیگر مصاف دارند تا قبل از آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا محک خوبی بخورند.

انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.