×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌آهن رشت-کاسپین منجر به افزایش سهم ترانزیت کالا به خلیج فارس می‌شود

به گزارش گیلان خواست از رشت؛رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و معاون ویژه اقتصادی کشور از طرح ملی اتصال راه‌آهن به مجتمع بندری کاسپین بازدید به عمل آورد.

 حمیدرضا مؤمنی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با  بیان اینکه اتصال راه‌آهن رشت به بندر کاسپین منجر به رشد اقتصادی منطقه می‌شود، اظهار کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین  طرح‌های ملی کشور بوده و تاکنون اقدامات مهمی در خصوص تکمیل آن انجام‌شده است، زیرا در صورت اتصال راه‌آهن رشت به کاسپین بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شود.

وی با اشاره به ریل‌گذاری بخشی از راه‌آهن رشت-بندرکاسپین گفت: : در حال حاضر این پروژه در دو قطعه ۶ و هفت در حال تکمیل است و پروژه قطعه ۶ به مرحله نهایی رسیده که حتی بخشی از آن ریل‌گذاری شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با تأکید بر نقش تکمیل راه‌آهن رشت-کاسپین در اتصال دریای خزر به خلیج‌فارس بیان کرد: با تکمیل این مسیر و پروژه در واقع خلیج‌فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین متصل شده و تبادل کالا به بهترین نحو انجام می‌شود.

به گفته مؤمنی اتصال راه‌آهن سراسری به این بندر مهم موجب افزایش سهم کشورمان در حوزه ترانزیت بارهای فراوانی که از کشورهای شمالی ایران به سمت خلیج‌فارس می‌شود خواهد شد./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. ناشناس

    شرط اصلی برآورده شدن این طرح افزایش قابل توجه در ناوگام حمل نقل بار ایران در دریای خزر است !!!! تعداد و ظرفیت حمل بار ایران اصلا قابل قبول و پذیرش نیست و نبود برنامه منظم هفتگی به بنادر کشورهای دیگر دریای خزر باعث کند شدن مسیر صادرات به خصوص مواد تازه مانند میوه و سبزی و گوشت است !!!!

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.