×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فعالیت های پژوهشی دانشجویان حمایت می شود/ برگزاری دومین رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی در کشور
معصومه پاداش ستوده

عبدالله عموزاد در جلسه کمیسیون دانشجویی شهرستان رشت با اشاره به اهمیت تضارب آرا در کلام امیرالمومنین(ع) که میفرمایند “به تضارب آرا بپردازید که نظر صحیح از آن متولد می شود” و برگزاری دومین رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی در سطح کشور، گفت: امسال ۱۱۶۸ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در قالب ۲۹۲ تیم شرکت کننده با محوریت ۶۰ موضوع با ماهیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در دور مقدماتی این رویداد ملی شرکت داشته اند که در نهایت برگزیدگان استانی به مسابقات نهایی کشوری راه خواهند یافت. گفتنی است در نخستین دوره برگزاری این رویداد در سال گذشته، استان گیلان موفق به کسب رتبه دوم کشوری شده است.

وی خاطر نشان کرد: بررسی چالش های توسعه کشور و ارائه پیشنهادات و راهکارهای‌کاربردی‌، از مهمترین کارکردهای محیط دانشگاهی و کرسی های آزاد اندیشی است.

عموزاد با اشاره به این مطلب که جهاد تبیین نقش اساسی در آشنایی نسل جدید با آرمان‌های اصیل انقلاب و مقابله با هجمه سنگین رسانه ای دشمن دارد، گفت: نقش محیط‌های علمی و آموزشی در راستای فرموده رهبری معظم و در قالب جهاد تبیین‌، در واقع ایده پردازی و رفع نواقص در جهت ترویج سبک تفکر ایرانی_اسلامی و صدور گفتمان اسلام ناب انقلابی است.

وی با تشکر از تلاش دانشگاه ها در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دوران همه گیری کرونا، حفظ سلامت جامعه دانشگاهی اعم از اساتید، دانشجویان و کادر اداری را در جایگاه نخست اولویت برنامه‌های کاری دانشگاه‌ها دانست.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت با تاکید بر لزوم تقویت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها، بر نقش مهم دانشگاه ها در تربیت نیروهای متخصص و متعهد که در آینده‌ای نزدیک اداره امور کشور را برعهده خواهند داشت تاکید کرده و ادامه داد: حمایت از تحقیقات و پژوهش های هدفمند در جهت پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه، ضمن بالا بردن رتبه تولید علم و با نگاه به نیازمندی‌های راهبردی فردای کشور باید وجهه همت مسئولین قرار گیرد.

منبع خبر : خبرگزاری موج
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.