×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دولت و مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان به توافق رسیده بودند
معصومه پاداش ستوده

به گزارش گیلان خواست، حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درخصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: دولت ۷ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی کرده و لازم بود ۵۰ هزار میلیارد تومان به این عدد اضافه شود تا به حدود ۵۷ هزار میلیارد تومانی که در نشست جمع‌بندی شده بود، برسیم.

وی ادامه داد: بودجه‌ای که دولت به مجلس ارسال کرده همانند تمامی بودجه‌های سنواتی گذشته دارای نکات مثبت و منفی است اما در این لایحه، دولت منابع را واقعی‌تر دیده است تا میزان نقدینگی کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت در این لایحه به موضوع اشتغال و همچنین ساماندهی کالابرگ توجه لازم را داشته است، افزود: البته ضعف‌هایی برای تطابق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با برنامه هفتم توسعه وجود دارد که امکان اصلاح آن فراهم است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه دولت سیزدهم تراز عملیاتی بودجه را به‌ درستی تدوین کرده است تا در سال آینده مشکلی از این حیث ایجاد نشود، تصریح کرد: برخی نگرانی ها در حوزه بازنشستگان یا مالیات‌ها باعث شد که نمایندگان در جله علنی امروز مجلس کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را رد کنند و پس از مدت یک هفته با انجام اصلاحات دوباره در صحن مجلس مطرح می شود.

حاجی‌بابایی درباره تمهیداتی که دولت در حوزه مالیات در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرده است، عنوان کرد:‌ تاکید دولت در لایحه عدم افزایش مالیات‌های مردم، صنوف و تولیدکنندگان است و به‌ دنبال این است که از فرارهای مالیاتی جلوگیری کند که این موضوع شائبه‌هایی را در بین نمایندگان و مردم درخصوص ایجاد مودیان جدید مالیاتی ایجاد کرده بود.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مطابق با برنامه هفتم توسعه است، اظهار کرد: در نشستی که روز گذشته با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین کارشناسان مربوطه برگزار شد این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که درصورت محقق شدن این ۴۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان چه میزان منابع لازم است که در نهایت به عدد ۵۷ هزار میلیارد تومان رسیدیم.

نماینده مردم همدان در مجلس بیان کرد: البته دولت ۷ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده و لازم بود ۵۰ هزار میلیارد تومان به این عدد اضافه شود تا به حدود ۵۷ هزار میلیارد تومانی که در نشست جمع‌بندی شده بود، برسیم.

حاجی‌بابایی ابراز امیدواری کرد، در اصلاحاتی که در هفت روز آینده به صحن مجلس خواهد آمد این عدد نیز اصلاح شود.

وی درباره رشد ۸ درصدی که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است، نیزخاطرنشان کرد: این رشد ۸ درصدی یک نماد است و منظور این نیست که در بودجه به این میزان رشد برسیم بلکه لازم است در برنامه توسعه هفتم این موضوع محقق شود چرا که ۲.۸ درصد رشد باید از طریق بهره‌وری به نتیجه برسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.