×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید مسئولان از میدان میوه و تره بار ولیعصر(عج) رشت/ توسعه و تجمیع میادین تره بار رشت مشکلی که دیده نمی شود
معصومه پاداش ستوده

به گزارش گیلان خواست، توسعه برخی مراکز خدماتی مانند میدان تره بارها در شهرهای مختلف مانند کلانشهر رشت، با توجه به نوع خدمات دهی آنها به شهروندان، نیازمند سرعت بیشتری برای تأمین زمین مناسب پیرامون تجمیع و توسعه این میادین است و این موضوع در برخی موارد هنوز درگیر تصمیم گیری های مسئولان در شهری مانند رشت می باشد.  رشت در حال حاضر دارای دو میدان تره بار است که مکان فعلی این دو میدان میوه و تره‌بار جوابگوی فعالیت کسبه و بار ترافیکی حاکم بر این منطقه نیست و سالیان متوالی است که طرح انتقال آن کلید خورده و مورد بحث قرار گرفته اما تاکنون اجرایی نشده است.

وجود مشکلاتی نظیر مشکلات محیط زیستی، بهداشتی، ترافیکی و کمبود فضا برای بارگیری خودروهای کسبه میدان و از سوی دیگر مشخص نبودن زمین برای احداث میدان جدید، همگی موجب شده تا این مشکل هم‌چنان پابرجا باشد.

داد میوه فروشان پای مسئولان را به میدان تره بار رشت باز کرد

جانمایی میدان میوه و تره بار رشت سالیان درازی است که گره ترافیکی را در ورودی شهر ایجاد کرده و مشکلاتی را به وجود آورده است اما گویا این مشکلات نقطه پایانی ندارد و ساکنان و بنکداران با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند تا شاید فرجی در تصمیم مسئولان استانی و متولیان امر باشد.

در این راستا امروز تعدادی از مسئولان به همت دبیر اتحادیه میدان میوه و تره بار در رشت از میدان ولیعصر(عج) در این شهر بازدید کردند و از نزدیک با مشکلات فعالان ای صنف آشنا شدند.

دبیر اتحادیه میدان میوه و تره بار در رشت از میدان ولیعصر(عج)

ایوب یاقوتی، دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت، در جمع مسئولان بااشاره به مشکلات و چالش‌های فعالان اقتصادی میوه و تره بار در دو میدان ولیعصر(عج) و آزادی، اظهار داشت: نخستین گام برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در میدان میوه و تره بار رشت ساماندهی و تجمیع دو میدان بار ولیعصر(عج) و آزادی است.

وی نبود یک میدان بزرگ وعلمی برای فعالان این عرصه در گیلان را از عمده ترین مشکلات این صنف دانست و تصریح کرد: با توجه به فرسودگی و قدمت ۵۰ ساله میدان‌های تره بار ولیعصر (عج) و آزادی رشت، قرار شد برای اجرای طرح نوسازی از سوی استانداری گیلان زمینی به مساحت ۶۹ هکتار در جاده تهران به این امر اختصاص یابد که هنوز این تصمیم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

دبیر اتحادیه میدان میوه و تره بار در رشت از میدان ولیعصر(عج)

رئیس مجمع میوه و تره بار میدان ولیعصر(عج) شهر رشت، با بیان اینکه حلقه اقتصادی میوه و تره بار در استان گیلان هر روز رو به گسترش است؛ ادامه داد: رشت می تواند به یکی از بازارهای اقتصادی اروپا با توجه به امکانات زیربنایی که در طرح توسعه استان اتفاق افتاده است؛ متصل شود.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی میوه و تره بار در همه ساعات شبانه روز در حال خدمات دهی به افراد جامعه هستند ولی تاکنون زحمات آنها به خوبی دیده نشده است و پابه پای دیگر اصناف مالیات پرداخت می کند.

دبیر اتحادیه میدان میوه و تره بار در رشت از میدان ولیعصر(عج)

به گفته یاقوتی، این فعالان اقتصادی، حق دارند در ازای مالیاتی که پرداخت می کنند جایگاه مناسبی مانند راه اندازی بازارچه برای آنها فراهم شود، تا بدون دغدغه های فکری در این راستا دیگر چالش برخورد با ماموران شهرداری و سد معبر را نداشته باشند.

یاقوتی با بیان اینکه ما به دنبال احداث یک میدان تره بار علمی و در خورژشان شهروندان رشت هستیم، افزود: دراین راستا از همه مسئولان و فعالان میدان میوه و تره بار آزادی رشت بابت همه ی همدلی ها و همراهی ها نیز قدردانی می کنم.

ین مسئول با اشاره به مشکل پسماند به عنوان یکی از معضلات بسیار مهم در این دو میدان بار استفاده از پزوهش ها و راهکارهای مخترعان داخلی را برای حل این معضل پیشنهاد کرد.

داد میوه فروشان پای مسئولان را به میدان تره بار رشت باز کرد

حل معضل ترافیک ورودی شهر با انتقال دو میدان تره بار حل می شود

حسن کریمی کرنق رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این بازدید با بیان اینکه برای حل پسماند دو میدان تره بار از حضور افراد مخترع استقبال می کنیم ادامه داد: با پیگیری زمین مورد نظر و معرفی به شورای اسلامی شهر، با رایزنی های انجام گرفته شده انشاالله این مشکل حل خواهد شد.

وی با تاکید براجرای طرح تفکیک زباله از مبدا دراین دو میدان خاطر نشان کرد: انباشت پسماند دراین فضای کوچک مشکل ساز شده است و باید به روند احداث میدان تره بار جدید سرعت بخشید.

کریمی نیاز به میدان بار، سردخانه، انبار و … را از ملزومات یک شهر دانست و گفت: با کاهش ترافیک از اتلاف وقت شهروندان نیز جلوگیری می شود.

دبیر اتحادیه میدان میوه و تره بار در رشت از میدان ولیعصر(عج)

معرفی طرح ساماندهی مشاغل برای زیباتر کردن چهره شهر با کمک شرکت شهرک های صنعتی

علی مقصودی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت نیز دراین بازید، با معرفی طرح ساماندهی مشاغل برای زیباتر کردن چهره شهر با کمک شرکت شهرک های صنعتی، اظهار کرد:

 این طرح برای زیباسازی چهره ی شهر در برخی از مناطق اجرا شده و در دیگر بخش های شهر نیز به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به ساماندهی مشاغل، افزود: به همت شرکت شهرک های صنعتی، تدابیر خاص برای مشاغل اندیشیده شده و مشاغل مربوط در این طرح ساماندهی می شوند، که بر اساس تدابیر اندیشیده شده قرار است این مشاغل به شهرک‌های صنعتی منتقل شده و یا برای آنها زمین مناسب جانمایی شود، که دراین راستا برای سامان دهی دو میدان تره بار می توان از مساعدت شرکت شهرکهای صنعتی بهره مند شد.

به گفته مقصودی، در این گونه طرح ها تمامی شغل‌ها با توجه به شبکه و امکاناتی که برای انتقال آنها وجود دارد و برای زیباتر کردن چهره شهر در اولویت انتقال به شهرک‌های صنعتی و مناسب قرار دارند.

دبیر اتحادیه میدان میوه و تره بار در رشت از میدان ولیعصر(عج)

رشت نیازمند یک میدان میوه و تره و بار آبرومند برای خدمات دهی به مردم است

قاسم رضائیان، رئیس اتاق بازرگانی گیلان نیز دراین نشست با ابراز تاسف از وضعیت موجود میادین میوه و تره بار در رشت و کمبود جا برای فعالیت مناسب فعالان این صنف و نیز دیگر مشکلات برجسته مانند ایجاد ترافیک و مشکل پسماند و غیره اظهار داشت: برای حل این مشکل باید یکصدا شد تا یک جایگاه ابرومند و در خور شان فعالان این صنف و مردم شهر رشت در این راستا تمهید شود.

این فعال تجاری پیشکسوت در بخش صادرات و واردات محصولات کشاورزی با بیان اینکه استان گیلان یک استان غیربرخوردار است، ادامه داد: ما هنوز در حوزه ترافیک و پسماند مشکلات بر زمین مانده زیادی داریم که باید برای رفع آنها اقدام شود.

 وی ضمن قول مساعدت برای همکاری در این خصوص به منظور رسیدگی به امور فعالان صنف میوه و تره بار افزود: فعالان این صنف برای رسیدن به یک وحدت و یکپارچگی برای رساندن صدای خود به گوش مسئولان باید از طریق یک کرسی مناسب اقدام کنند.

رضائیان در خاتمه قول داد تا با استاندار گیلان در خصوص رسیدگی به اجرای طرح جانمایی و تجمیع و انتقال میادین میوه و تره و بار رشت، با استاندار گیلان رایزنی کند.

دبیر اتحادیه میدان میوه و تره بار در رشت از میدان ولیعصر(عج)

میادین میوه و تره بار جزو لاینفک زندگی مردم جامعه

سید محمد ساده روح، شهردار منطقه چهار رشت نیز دراین بازدید وجود میادین میوه و تره بار در شهر را جزو لاینفک زندگی مردم جامعه خواند و گفت: در شهر خلخال نیز طی سال های گذشته این ساماندهی با موفقیت انجام شده بود که با راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار جدید مجموعه‌های پراکنده در این حوزه گرد هم آمده و بهترین خدمات را به مردم ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه اولویت شورا و شهرداری باید حل مشکلات و سرعت‌بخشی به خدمات‌رسانی باشد، یادآور شد: مجموعه شورا و شهرداری باید به نحوی در خدمت‌رسانی بی‌منت اقدام کنند تا شایسته‌ترین حرکت‌ها و موثر‌ترین اقدامات در مسیر بهبود وضعیت در شرایط جامعه به وجود آید تا همه بتوانند در این بستر از ثمرات و فواید کار رو به جلو بهره ببرند.

دبیر اتحادیه میدان میوه و تره بار در رشت از میدان ولیعصر(عج)

راه اندازی میادین میوه و تره‌بار آسان و قابل دسترس راهکاری ضروری برای دسترسی به مایحتاج عمومی

محمد فیض، معاون اداره کل صمت گیلان نیز در این نشست با اشاره به تنظیم بازار کالا به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و سیاست‌های راهبردی دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی ناجوانمردانه دشمنان و تحریم‌های انها اظهار کرد: لزوم تأمین به موقع کالاهای اساسی موجب شد تا با تکیه و حمایت از تولیدات داخلی برنامه‌ریزی دقیق‌تری در تأمین، توزیع و مصرف کالاها خصوصاً کالاهای اساسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از زیرساخت‌های تجاری مختلف خصوصاً شبکه‌های توزیع کالا با اصل توجه به کوتاه شدن فاصله تولید تا مصرف و به تبع آن کاهش هزینه‌های مبادله به نفع مصرف کننده نظیر مراکز عرضه مستقیم کالا از جمله مراکز میادین میوه و تره‌بار از الویت هاست تا اثرات مثبتی در فرآیند تسهیل توزیع کالاهای پرمصرف مردم داشته است.

به گفته ی فیض، دراین مسیرتوسعه میادین میوه و تره بار در رشت، علاوه‌بر دسترسی آسان مردم به میوه و تره‌بار با قیمت مناسب، نسبت به توزیع کالاهای ضروری و اساسی آنها در مواقع لزوم ظرفیت مطلوبی ایجاد نموده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است وجود چنین زیرساخت‌های تجاری در مناطق مختلف کشور در تنظیم بازار کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم امری ضروری است که این مورد در رشت نیازمند پیگیری و بررسی می باشد.

داد میوه فروشان پای مسئولان را به میدان تره بار رشت باز کرد

حجت الاسلام ابراهیم مصیبی از اداره زکات رشت، نیز دراین راستا با توجه به مسایل مطرح شده دراین دیدار بر تسریع پیگیری و حل مشکلات مردم و فعالان این صنف تاکید کرد.

گفتنی است دراین بازدید، قاسم رضائیان، رئیس اتاق بازرگانی گیلان، علی مقصودی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت، محمدفیض معاون صمت گیلان، حجت الاسلام ابراهیم مصیبی از اداره زکات رشت، سید محمد ساده روح، شهردار منطقه چهار رشت و قربان سردشتی مخترع دستگاه تبدیل شیرابه پسماند به کودآلی مایع و اب کشاورزی از مرکز پژوهش و مدیریت دانشگاه تهران نیز حضور داشتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.