×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وقتی سرمایه گذاران در رشت عطایش را به لقایش می بخشند/سرگردانی سرمایه گذاران در تو در توی ادارات گیلان برای اخذ مجوز
معصومه پاداش ستوده

به گزارش گیلان خواست، سید حسین رضویان در یکصد و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به اینکه در رشت سرمایه گذاران از امنیت اقتصادی برخوردار نیستند اظهار کرد: نخستین لازمه انجام سرمایه گذاری داشتن امنیت است و متاسفانه در رشت این امنیت اقتصادی وجود ندارد و سرمایه گذاران برای انجام سرمایه گذاری سرگردان می شوند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار در رشت دائما با بروکراسی های پیچیده مواجه است، افزود: سرمایه گذارن آن قدر درگیر بروکراسی های اداری می شوند که در نهایت پشیمان و سرمایه خود را به شهرهای دیگر می برند.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه گردش مالی شهر رشت پاسخگوی اجرای پروژه های عمرانی نیست بیان کرد : سالهاست که شنیده می شود قرار است در رشت یک هتل جدید و پارک آبی احداث شود اما تا کنون نتیجه ای بدست نیامده و در اخذ مجوزهای لازم توقف های ممتد صورت گرفته است و گاهی اتفاقاتی را مشاهده می کنیم که گویا رشت تکه ای جدا از ایران است که سرمایه گذاران در آن با چنین مباحثی مواجه می شوند.
رضویان با بیان اینکه سرمایه گذاری که به منظور سرمایه گذاری به رشت می آید در نهایت به استان همجوار می رود گفت: سرمایه گذاران در رشت در حوزه های گوناگون نیازمند تسهیل امور هستند همچنین سازمان سرمایه گذاری نیز باید در امر انتصاب مدیر تعیین تکلیف شود و مدتهاست که این مجموعه با سرپرست اداره می شود.
وی با تاکید بر بازسازی ساختمان های تاریخی رشت افزود: امروز ترمیم و احیای ساختمان های تاریخی رشت می بایست در اولویت قرار گیرد و چنانچه از این ظرفیت به درستی استفاده شود می تواند در بهبود وضعیت اقتصاد شهر و شهروندان تاثیرگذار باشد و متاسفانه ساختمان های تاریخی رشت اکثرا مخروبه شده اند و نقش دستگاه متولی در حفظ و استفاده موثر از این ساختمان ها ملموس نیست.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ساختمان های تاریخی در دیگر شهرهای کشور از جمله اصفهان، کاشان و.. در شرایط ایده آلی قرار دارند تصریح کرد: در آن شهرها ساختمان های تاریخی به محل جذب گردشگر تبدیل شده اند اما در رشت اتفاقی در این زمینه رخ نداده است و این چرخه غفلت در تبدیل برخی از آنها به بوتیک هتل سالهاست که تکرا می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.