×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اصالتا گیلانی هستم/آمده ام تا پایان یک بازی تکراری در گیلان باشم
معصومه پاداش ستوده

کاندیدای مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران دراین شهر گفت: اصالتا گیلانی هستم و آمده ام تا پایان یک بازی تکراری در گیلان باشم.

به گزارش گیلان خواست، دکتر رامین مهمانپرست امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت های انقلابی خود از دوران دانشگاه تاکنون، برنامه های انتخاباتی خود برای مردم رشت و گیلان را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه اصالتا گیلانی هستم و گیلان را به خوبی می شناسم، افزود: از همه مشکلات شهر رشت و مردم گیلان اطلاع دارم.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با اشاره به وجود پتانسیل‌های متعدد در استان، گیلان را دروازه ورود دیپلماسی اقتصادی در کشور خواند و گفت: ما در روابط خارجی به دنبال بحث منافع ملی هستیم و اینکه چه چیزی این منافع ملی را تعیین می کند باید برای ما مهمترین جایگاه را داشته باشد.

وی برخی از برنامه های خود در صورت برد در انتخابات مجلس را برشمرد و عنوان داشت: با توجه به اهمیت بکارگیری دیپلماسی به ویژه دیپلماسی اقتصادی و پارلمانی می توان در ایجاد تحول و پیشرفت اقتصادی کشور از این استان تاثیرگذار بود.

مهمانپرست، بر استفاده از ظرفیت های دیپلماتیک و تجارب سایر کشورها با توجه به سابقه سفیر بودن خود در کشورهای مختلف در حل مشکلات کشورمان تاکید کرد و گفت: بکارگیری تجارب و ظرفیت های روابط خارجی به ویژه کشور قزاقستان برای ارتقای جایگاه استان گیلان بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی های قزاقستان از لحاظ کشاورزی و صادرات و واردات ادامه داد: تلاش پیرامون رونق فعالیت های تجاری و اقتصادی در استان گیلان در ارتباط با همسایگان به ویژه قزاقستان یکی از مهمترین برنامه ها برای رشد و توسعه گیلان و در نهایت کشور است که به عنوان مثال می توان به رونق صنعت حمل و نقل و کشاورزی در این راستا اشاره کرد.

این دیپلمات و کاندیدای مجلس از حوزه انتخابیه رشت و خمام، به استفاده از موقعیت استراتژیک استان گیلان در کریدورهای شمال-جنوب، شرق-غرب و غرب-جنوب  جهت ایجاد اشتغال و درآمدزایی اشاره کرد و افزود: همچنین گیلان دارای ظرفیت های فرهنگی و تاریخی و جذابیت های طبیعی است که در جذب گردشگر خارجی اهمیت می یابد، ولی آیا فرودگاه رشت آمادگی لازم برای استفاده از این ظرفیت ها را دارد؟

مهمانپرست در ادامه با اشاره به مشکلات متعدد زیست محیطی در گیلان به ویژه در رشت، بکارگیری دانش روز مربوط به حل مشکلات محیط زیستی پیرامون موضوع بازیافت پسماند و آلودگی آب های زرجوب و گوهر رود تصریح کرد: این مشکلات امروز سلامت مردم رشت را تهدید می کند و بایدبا علم روز به سرعت مدیریت شود.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت و خمام با اشاره به ضرورت ایجاد شغل برای جوانان و ازدواج و تهیه مسکن برای آنها ادامه داد: یک نماینده باید طراح بوده و برنامه های نو و کاربردی داشته باشد.

وی تلاش پیرامون تامین نیازهای کارخانجات تولیدی به ویژه در شهرک های صنعتی در خصوص تامین مواد اولیه، ماشین آلات مدرن، فناوری های روز و تامین مالی و نیز بهره گیری از ظرفیت اتاق بازرگانی در استان گیلان را در گذر از سطح و رسیدن به اوج موثر خواند و گفت: در این راستا می توان با استفاده از ظرفیت های روابط خارجی جهت توسعه تجارت در زمینه ایجاد و توسعه صنایع غذایی و تبدیلی و صادرات اقلام تولیدی مانند برنج و چای و… از طریق استان گیلان با کشورهای همسایه خزر مانند قزاقستان ارتباط گرفت.

مهمانپرست در ادامه با اشاره به وجود وحدت بین نمایندگان برخی از استان ها مانند استان اصفهان خواستار ایجاد وحدت بین نخبگان گیلان به ویژه مجمع نمایندگان استان در مجلس و مدیران گیلان جهت تدوین و برنامه ریزی طرح جامع و اخذ مطالبات مردم و تخصیص اعتبارات لازم برای استان گیلان شد و گفت: نماینده موفق کسی است که با مسئولان رده بالای کشور در ارتباط باشد تا بتواند در بخش های مختلف برای استان رایزنی کند.

به گفته ی، سفیر پیشین کشورمان در لهستان، استفاده از تجارب سایر کشورها در جهت حمایت از کشاورزان به ویژه در موضوع خرید تضمینی برنج و چای با قیمت مناسب توسط دولت و مدیریت بازار در رونق کشاورزی استان گیلان موثر است.

وی با تاکید براینکه با همکاری خوب نمایندگان، مسئولان و رسانه ها می توان رشت را به الگو یک شهر فرهنگی نمونه تبدیل کرد، افزود: تلاش جهت حل مشکلات شهری به ویژه در موضوع نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و حل مشکل ترافیک از دیگر برنامه های دارای الویت در این عرصه است.

مهمانپرست با تاکید بر بکارگیری ظرفیت منطقه آزاد انزلی و استفاده بهینه از این ظرفیت خاطر نشان کرد:

انزلی با داشتن منطقه آزاد بهترین فرصت بای ورود دیپلماسی اقتصادی به گیلان است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین استفاده از روابط دوستانه با سایر کشورها جهت سرمایه گذاری در استان گیلان به ویژه در بخش های محیط زیست، صنعت و حوزه گردشگری را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد.

مهمانپرست در پایان با اشاره به اینکه قهر کردن و نیامدن مردم پای صندوق های رای نه تنها شرایط را بهتر نمی کند؛ ادامه داد: نیامدن پای صندوق های رای به معنی پذیرفتن وضع موجود است؛ لذا مردم باید آگاهانه و هوشمندانه کاندیدای خود را انتخاب کنند.

وی همچنین یادآور شد؛ آمده ام تا پایان یک بازی تکراری در گیلان باشم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.