×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلسه علنی محاکمه “جمشید شارمهد” امروز برگزار می شود

به گزارش گیلان خواست، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات سرکرده گروهک تروریستی تندر «جمشید شارمهد» لمروز یک شنبه هفدهم بهمن ماه در یکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی  برگزار می‌شود. 

طبق گفته کارشناسان پرونده جمشید شارمهد در دو دادگاه حقوقی و کیفری رسیدگی خواهد شد.

دادگاه حقوقی در روز یک شنبه ۱۷ بهمن و دادگاه کیفری مجرم به فاصله یک ماه پس از دادگاه حقوقی برگزار می‌شود تا اتهامات این فرد مورد رسیدگی قرار گیرد. به نظر می‌رسد تا ابتدای سال آینده حدود ۴ جلسه از دادگاه حقوقی سپری شود. 

گروهک تروریستی تندر یکی از گروهک هایی است که طی دو دهه گذشته فعالیت خود را تحت عنوان انجمن پادشاهی ایران در راستای منافع رژیم پهلوی آغاز و با رویکرد توهین به مقدسات و انجام حملات تروریستی دست به اقدامات مخربانه زده است. 

 این گروهک در سال ۱۳۷۸توسط فردی به نام فتح الله منوچهری بانام مستعار فروند فولادوند آغاز به کار کرده است اما پس از ناپدید شدن منوچهری از سال ۱۳۸۵ جمشید شارمهد رهبری این گروه را عهده دار می‌شود که مورد حمایت جدی دو سرویس اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل قرار می‌گیرد.

 شارمهد در سال ۱۳۶۱از ایران خارج شده و به آلمان مهاجرت می کند و در حوزه برنامه نویسی و مباحث  فنی به فعالیت خود ادامه می دهد.  او در سال ۸۲ از آلمان به بهانه راه اندازی شرکت تجاری به آمریکا سفر کرده و مدتی را در آنجا اقامت داشته است. 

پس از گذشت یک دهه از فعالیت شارمهد در مرداد ماه سال۱۳۹۹ این فرد توسط سربازان گمنام جمهوری اسلامی دستگیر شده است.

اولین عملیات تروریستی گروهک تندر در ایران در ۲۴ فروردین۱۳۸۷ در شیراز بود که طی آن عوامل تروریست این گروهک با کارگذاشتن بمبی در میان عزاداران حسینیه شهدای شیراز باعث به‌ شهادت‌ رسیدن ۱۴ تن و مجروحیت ۲۰۰ تن دیگر شد.

در اقدامی دیگر این گروهک تروریستی که در یکی از هتل‌های تهران مشغول ساخت بمب بودند، بر اثر انفجار و آتش‌سوزی موقعیتشان لو می‌رود و توسط نیروهای امنیتی دستگیر می‌شوند. دومین عملیات تروریستی این گروهک در روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در حرم حضرت امام صورت می گیرد که البته فرد بمب‌گذار موفق به واردکردن محموله ی انفجاری به حرم حضرت امام نشده و بمب را مقابل کفشداری حرم منفجر کرد که بر اثر انفجار آن ۸ تن از هم‌وطنان مجروح شدند.

 همچنین این گروهک در ترور شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور نیز نقش داشته است.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.