×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث شهرک اداری در خمام/راه آهن رشت- کاسپین در خمام یک ایستگاه دارد
معصومه پاداش ستوده

حسن آدمیت، سرپرست فرمانداری خمام با تسلیت فرارسیدن دهه فاطمیه(س) در جمع خبرنگاران، با اشاره به بازدید از محدوده پروژه راه‌آهن رشت-کاسپین اظهار کرد: اخرین وضعیت زیرساخت‌ها، ابنیه و تقاطع‌های این مسیر ریلی، مورد بازدید قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان خمام با ابراز خرسندی از پیشرفت پروژه اتصال خط ریلی رشت_ کاسپین گفت: اتصال خط ریلی رشت_کاسپین به بندر انزلی منجر به رشد اقتصادی استان و افزایش ترانزیت کالا از کشورهای حاشیه دریای خزر می‌شود.

به گفته وی، راه آهن رشت -کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر است که در ۲ قطعه اجرایی می شود و قطعه نخست مسیر ریلی به طول ۱۷ کیلومتر با ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه دوم ۱۸ کیلومتر با ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی است.

آدمیت افزود: اکنون حدود ۱۱.۵ کیلومتر از مسیر رشت – کاسپین ریل‌گذاری شده است که ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این پروژه در مجموع ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و این خط ریلی در خمام دارای یک ایستگاه هست که در حال احداث می باشد.

سرپرست فرمانداری خمام در جمع خبرنگاران

هیچ گونه زباله‌ای به سایت خواچکین خمام انتقال داده نمی‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به مشکلات پسماند این شهرستان و سایت دپوی زباله خواچکین اظهار کرد: پسماند مشکل کل استان است و پنجشنبه‌های هر هفته جلسه مدیریت و ساماندهی پسماند برگزار می‌شود.

سرپرست فرمانداری خمام، با اشاره به اینکه شهرستان خمام دارای ۲ بخش است، بیان کرد: برای ساماندهی زباله و مدیریت پسماند در بخش‌ها از طریق دهیاری‌ها کمک گرفتیم و تفکیک از مبدا در این بخش به خوبی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه زباله‌ای به سایت خواچکین انتقال داده نمی‌شود، افزود: بخشی از زباله‌ها دفع شده و بخش دیگر توسط پیمانکاران بر اساس طرح‌های تشویقی خریداری یا مبادله کالا می‌شود.

آدمیت با بیان اینکه متاسفانه هنوز تفکیک از مبدا در شهرها آغاز نشده و کمکاری‌ها در این زمینه به شهرداری‌ها بر می‌گردد، بیان کرد: باید در ابتدا با پیمانکاران قرارداد امضا می‎شد و سپس با اطلاع‌رسانی و نصب بنر در راستای فرهنگ‌سازی بین شهروندان اقدامات لازم را انجام می‌دادند.

آدمیت با اشاره به انتقال زباله به کارخانه کود آلی رشت خاطرنشان کرد: شهرداری خمام سهامدار کودآلی آست و طبق قرارداد با کود آلی لاکان برای شبی یکبار زباله به آنجا انتقال پیدا می‌کند و مشکلی از بابت انتقال به کود آلی نداریم.

سرپرست فرمانداری خمام در جمع خبرنگاران

معرفی شورای شهر خمام به هیات حل اختلاف در پی بروز مشکل در انتخاب شهردار

سرپرست فرمانداری شهرستان خمام در مورد وضعیت شهرداری خمام نیز اظهار کرد: از سوی هیات تخلفات استانداری درباره ۱۵ بند تخلفات شهرداری رای قطعی داده شده است و طی نامه‌ای به‌ شورا این رای را ابلاغ کردیم و تاکنون ۳ جلسه شورا برای انتخاب سرپرست شهرداری به حدنصاب نرسیده است و اگر تا ۶ بار جلسه برگزار نشود، شورای شهر خمام به شورای حل اختلاف معرفی خواهد شد.

آدمیت با اشاره به اینکه در شهر خمام شهید گمنام دفن خواهد شد، اظهار کرد: روز ۲۶ آذر مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) در پارک سردار جنگل خمام پیکر این شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

سرپرست فرمانداری خمام با بیان اینکه این شهرستان فاقد بیمارستان است، گفت: درمانگاه تخصصی با کمک و مشارکت خیرین در خمام ساخته می‌شود.

وی از احداث یک شهرک اداری در خمام خبر داد و گفت: در صورت اخذ موافقت ها همه ادارات خمام دراین شهرک مستقر خواهند شد.

افتتاح نخستین دفتر پست حصیر کشور در خمام

آدمینت همچنین از افتتاح نخستین دفتر پست حصیر کشور در خمام خبر داد و گفت: این دفتر به منظور حمایت از مشاغل خرد و خانگی و حمایت از تولیدات بومی و محلی اقدام  راه اندازی شده است که می توانند به عنوان ویترینی برای برندسازی و فروش محصولات مورد استفاده تولیدکنندگان قرار گیرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.