×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کتاب زندگینامه شهدای هنرمند منتشر می شود/موازی کاری های ناکارآمد انجام کار فرهنگی را سخت می کند

گیلان خواست-معصومه پاداش ستوده: علیرضا تاج شهرستانی منتخب ششمین دوره شورای شهر رشت، با تبریک ایام ا… دهه مبارک فجر، اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر برنامه های فرهنگی زیادی با کمک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تدوین شده و در حال اجراست.

وی با بیان اینکه به همان اندازه که دراین مرز و بوم نفس کشیده ایم و این سرزمین را می شناسیم مدیون خون شهدا هستیم، ادامه داد: شهدا به ویژه شهدای انقلاب اسلامی بی ادعاترین و شجاع ترین و وطن پرست ترین افرادی بودند که همه خوشی های دنیا و زندگی مادی را زیر پا گذاشتند و با اهدای جان خود کاری کردند تا خدشه ای به این سرزمین وارد نشود.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت، با بیان اینکه در این زمان، وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر است؛ از انتشار کتاب زندگینامه شهدای هنرمند در این شهر خبر داد و گفت: هر کس که در این سرزمین زندگی می کند، در این خیابانها راه می رود و نفس می کشد مدیون جانفشانی این بزرگان است و باید با پوست و خون خود این مسئله را قبول داشته باشد.

تاج شهرستانی با اشاره به اینکه شهدا می توانستند در این مسیر بی بازگشت نروند و مثل دیگران زندگی خود را داشته باشند؛ اذعان کرد: همه آنها افراد باغیرتی بودند که برای حفظ دین، وطن و ناموس رفتند و این ایثار را انجام دادند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر احترام به شهدا به زبان نیست بلکه باید در عمل رهرو راه آنها بود، از موازی کاری های ناکارآمد سازمان ها به ویژه در حوزه فرهنگی انتقاد کرد و گفت: برای یک نوجوان که باید برای زندگی آینده ساخته و پرداخته شود چند نهاد فرهنگی متولی هستند که کار فرهنگی درست در جامعه انجام دهند.

تاج شهرستانی با تاکید براینکه همه ادارات و سازمانها بودجه های فرهنگی دارند ادامه داد: با توجه به هزینه کرد بسیاری از ادارات و سازمانها در زمینه فرهنگی هنوز خروجی مناسب فرهنگی محسوس نیست.

به گفته وی چه کسی باید پاسخگوی این وضعیت باشد که حتی جوان ما هنوز در عرصه فرهنگ مهارت ازدواج کردن را به خوبی نیاموخته و اغلب ازدواج های غلط به سرانجام طلاق کشیده خواهد شد؟!

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت با بیان اینکه موازی کاری های ناکارآمد در حوزه فرهنگی تاکنون هیچ نتیجه مطلوبی نداشته است تصریح کرد: آوردن اسم کار فرهنگی بسیار پر مسئولیت است در حالی که همه خود را متولی فرهنگی می نامند؛ از فرهنگ راه رفتن گرفته تا غذا خوردن نیازمند بسترسازی هستیم در حالی که مسئولان فرهنگی هنوز نتوانستند واژه فرهنگ را به درستی معنا کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا اصحاب فرهنگ نیز به درستی حمایت نمی شوند؛ اظهار کرد: اگر قرار باشد در عرصه فرهنگی یک نفر را تشویق کنند همه در آن لحظه خود را فرهنگی می نامند.

دیگر چرا مهربان نیستیم

تاج شهرستانی با تاکید براینکه نخستین قدم در عرصه فرهنگی ترویج مهربانی بین افراد جامعه است خاطر نشان کرد: ترویج مهر و محبت و مودت، نیاز امروز جامعه ماست و حلقه مفقوده ای است که به دلیل کمرنگ شدن آن شاهد بروز مشکلات بسیاری در یک شهر هستیم.

وی بابیان اینکه وحدت رویه و مهر و دوستی کلیدواژه شهدا در سبک زندگی شان بود؛ ادامه داد: باید در کنار داشتن وحدت با یکدیگر، مشورت و صبوری، انتقاد سازنده و حرف شنوی از هم مشکلات مردم را حل کنیم.

تاج شهرستانی در خاتمه؛ نبود مدیریت یکپارچه شهری برای حل مشکلات مردم، کاغذبازی های بی مورد بین ادارات و شهرداری و آشنا نبودن مردم به حقوق شهروندی شان را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که موجب می شود کارها به کندی برای اصلاح امور مردم یک شهر پیش برود.

به گزارش خبرگزاری موج؛ علیرضا تاج شهرستانی از بازیگران و کمدین های معروف گیلانی می باشد که در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی منتخب مردم شهر رشت شد.

از سوابق هنری این هنرمند می توان به آواز جبرئیل-جعفر خواه-۵-۷۶، همسایه تی احوال چطوره-علی حلوی-۵-۷۷، روز شمار زندگی-پاک سرشت-۵-۸۳، ایستگاه آخر-حلوی-۵-۸۵، باجناقها-باقر پیران-مر کز ارومیه-۸۴، جدایی-پیران-زنجان-، یکی سلطان-پیران-۸۶ ، دیوار شبانه-حلوی-۸۶ و سریال جایزه با نقش “ولی شکوفه سرایی اشاره کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.