×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای قانون جهش تولید مسکن در گیلان بررسی می شود/سهم گیلان ۳۳ هزار واحد مسکن است
معصومه پاداش ستوده

به گزارش گیلان خواست از رشت؛ ارسلان زارع در جلسه شورای مسکن گیلان، رفع نیازمندی‌های مسکن جوانان را از اولویت‌های دولت عنوان و اظهار کرد: این موضوع به شایستگی توسط آیت‌الله دکتر رئیسی رئیس‌جمهوری در راستای عدالت اجتماعی و اقتصادی هدفگذاری شد که با همراهی مجلس شورای اسلامی و در استمرار برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن؛ قانون جهش تولید مسکن نیز مصوب و ابلاغ شد.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون استانی و تعامل میان دستگاه‌های اجرایی تأکید و خاطرنشان کرد: تأمین یک میلیون واحد مسکن در طول سال در قانون جهش تولید مسکن، تصریح شده که سهم گیلان ۳۳ هزار واحد است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه از ۲۳۵ هکتار از اراضی مورد نیاز در اجرای این قانون تنها ۸۶ هکتار در بانک زمین راه و شهرسازی تعیین شده، تأمین زمین را مهمترین موضوع در این مسیر عنوان کرد و افزود: باید با شناسایی اراضی دراختیار دستگاه‌های اجرایی مختلف ، نسبت به اجرای این قانون تسریع شود.

وی تأکید رئیس‌جمهوری مبنی بر استفاده از ظرفیت قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را یادآور شد و گفت: دولت در خصوص اجرای این قانون عزم جدی دارد تا تسهیلات بیشتری فراهم کند.

استاندار گیلان بر ضرورت رفع مشکلات زیرساختی و موانع میان دستگاهی با تشکیل کمیته‌ای تأکید و به تعیین منابع مالی اجرای قانون جهش تولید مسکن اشاره و اضافه کرد: بانک‌ها و مؤسسه های اعتباری غیربانکی مکلف به اختصاص ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن هستند.

وی با بیان اینکه با رونق ساخت و ساز در حوزه مسکن شاهد پویایی دیگر فعالیت‌های مرتبط و اثرگذاری بر اقتصاد و اشتغال خواهیم بود، گفت: استفاده از تولیدات مرتبط با حوزه ساخت مسکن استان در این مسیر مورد تأکید است.

در این جلسه گزارش مدیرکل راه و شهرسازی استان درخصوص شناسایی اراضی مستعد در بانک زمین و دستگاه‌های اجرایی و نیز بافت فرسوده، گزارش مدیرکل اقتصادی و دارایی استان در ارتباط با اراضی دولتی، گزارش مدیرکل منابع طبیعی در ارتباط با اراضی ملی درون محدوده و حریم حفاظتی شهرها و نیز گزارش دستگاه‌های خدمات رسان و صمت درخصوص پروژه‌های طرح اقدام ملی ارائه شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.