×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشت از سال ۸۷ به بعد نماینده زن ندارد/کناره گیری زنان به نفع آقایان را نمی پسندم

گیلان خواست- معصومه پاداش ستوده: فاطمه شیرزاد، کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از رشت و خمام، امروز در گفت و گوی اختصاصی با گیلان خواست، ضمن دعوت حداکثری از عموم شهروندان برای مشارکت در انتخابات به ویژه بانوان، تاکید کرد: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت ایران در انتخابات پیش رو نقش موثر و مهمی دارند و مشارکت سیاسی آنان شاخص و حائز اهمیت در فرآیند توسعه پایدار است.
وی با اشاره به سخنرانی اخیرمقام معظم رهبری پیرامون نقش اجتماعی و سیاسی زنان در آینده افزود: رهبری در سخنان خود بار سنگین‌تر و صریحی برای زنان در نظر گرفتند که نه تنها خودشان رأی دهند بلکه باید خانواده‌شان را به حرکت در بیاورند و این مسئله به معنای آن است که زنان نقش کلیدی در خانواده داشته و این تکلیف در انتخابات هم سنگین‌تر می‌شود.
شیرزاد، با اشاره به کناره گیری برخی بانوان به نفع کاندیداهای مرد در رشت، ادامه داد: حضور زنان در عرصه سیاسی نشانه توسعه یافتگی است و هیچ تفاوتی در هوش زنان و میزان قدرت آنها در پذیرش شغل‌های اجتماعی وجود ندارد لذا زنان و مردان به یک میزان قابلیت حضور و بروز در پارلمان را دارند.
وی با بیان اینکه این مدل انصراف را نمی پسندم، خاطر نشان کرد: برخی به ما پیشنهاد کناره گیری به نفع فلان کاندیدا و بهمان کاندیدا را می دهند که پاسخ بنده به آنها اینست؛ به نفع هیچ کس کناره گیری نمی کنم.
کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از رشت و خمام تصریح کرد: زنان مشکلات جامعه به ویژه مشکلات جامعه زنان و خانواده ها را بیشتر می شناسند و سبک مدیریتی آنها با مردان متفاوت است پس؛ پسندیده است؛ که جامعه زنان در پارلمان یک نماینده از جنس خود داشته باشند.
وی با بیان اینکه در سطح شهر رشت تاکنون با شور انتخابات ویژه ای مواجه هستیم؛ ادامه داد: در رشت به دلیل حضور کاندیداهای مختلف، نتیجه انتخابات غیرقابل پیش بینی می باشدولی می توان با همت بانوان عزیز نتیجه را به نفع بانوان تغییر داد.
شیرزاد با اشاره به تجربه ۸ ساله خود در پارلمان محلی رشت و سرکشی از روستا و نقاط دور و نزدیک در این شهر تصریح کرد: بسیاری از مشکلات در روستا توسط فکر و اندیشه و بازوی توانمند زنان قابل پیگیری و حل شدنی است.
وی با بیان اینکه در رشت از سال ۱۳۸۷ تاکنون دیگر نماینده زن در مجلس نداشتیم؛ اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری شأن زن بالاتر از وزیر یا نماینده مجلس است لذا نقش فرهنگی و اجتماعی زنان با ارزش‌تر از نقش‌های شغلی محسوب می‌شود بر این اساس، مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود تاکید کردند که زنان باید در مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر عمده حاکمیتی حضور پیدا کنند و این تناقض نیست بلکه ارزش‌گذاری براساس تعداد زنان حاضر در مجلس بوده اما حتما زنانی در تصمیم‌سازی‌ها باید باشند و فرهنگ جامعه به سمتی برود که زنان هم‌پای مردان خود را کاندیدا کنند تا بر اساس شعور سیاسی به جان سیاست عاطفه بریزند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.