×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسانه ابزار مهم تقابل جنگ‌های نوین است/ اصحاب رسانه رزمندگان عرصه جهاد تبیین هستند/بسیج تفسیر آیات جهادی است
معصومه پاداش ستوده

به گزارش گیلان خواست؛ مهندس کیا عاشوری سرپرست فرمانداری رشت، امروز، پنجم آذرماه همزمان با سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل(ره)، در نشست تخصصی جبهه رسانه انقلاب که با حضور اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان رشت در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه رزمندگان عرصه جهاد تبیین هستند که با صداقت، انصاف، واقع بینی، آرمان‌گرایی مردم را نسبت به انقلاب و دستاوردهای انقلاب دلگرم و خوشبین می‌کنند

وی با بیان اینکه تشکیل بسیج مستضعفین بیانگر هنرنمایی حضرت امام(ره) بوده، افزود: وقتی کارنامه درخشان و پر افتخار بسیج را از روزی که تشکیل شده ورق می‌زنیم، شاهد اقدامات انجام گرفته بسیاری خواهیم بود و تمام زیبایی‌ها، فضیلت‌ها و شاهکار حضرت امام(ره) را می‌توان در این نهاد دید.

عاشوری با بیان اینکه معتقدم بسیج محصول تجربه‌های تلخ صدر اسلام است تا آن تاریخ تلخ مجدد تکرار نشود، گفت: اگر بسیج بود فرق مبارک مولا علی(ع) شکافته نمی‌شد، اگر بسیج بود امام حسن(ع) در مقابل معاویه تنها نمی‌ماند، اگر بسیج بود حادثه تلخ و تاریخی عاشورا رقم نمی‌خورد. امروز بسیج به عنوان خورشیدی بی غروب نقش آفرینی می‌کند و حد و مرز ندارد.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه بسیج منظومه چند وجهی برای پاسخ‌ به نیازهای انقلاب است، تصریح کرد: امام راحل می‌دانست انقلابی که برگرفته از تاریخ صدر اسلام است درست مانند همان زمان کفار و خوارج به مقابله با این نیروی الهی بر می‌خیزند، به همین دلیل امام با تشکیل بسیج خطراتی که انقلاب را تهدید می‌کرد، خنثی کرد.

عاشوری با بیان اینکه امروز بسیج در خارج از مرزها، مبارزه با استکبار جهانی را مدیریت می‌کند، افزود: بسیج معادلات استکبار جهانی را برهم زد، زیرا در طول هشت‌سال دفاع مقدس کشورهای زیادی در مقابله با این انقلاب صف آرایی کردند ولی بسیج موازنه قدرت را در جهان برهم زد.

وی با بیان اینکه بسیج تفسیر آیات جهادی است، ادامه داد: امروز استکبار جهانی با ابزار و امکانات مدرن دنبال این است که بسیج را در تفکرات عموم، بی منطق جلوه دهد در حالیکه بسیج اهل منطق بوده و حلال مشکلات است، هر اتفاقی در کشور رخ دهد بسیج پیشگام همه دستگاه‌ها و نهادها وارد میدان می‌شود.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه اصحاب رسانه رزمندگان عرصه تقابل جنگ نوین هستند زیرا رسانه ابزار مهم تقابل جنگ‌های نوین است، گفت: اصحاب رسانه هم مصداق بارز این شجره طیبه هستند که با قلم‌شان مردم را نسبت به نظام و انقلاب دلگرم و امید و نشاط را در جامعه جاری می‌کنند.

عاشوری افزود: در قرن حاضر که عرصه اقدام نقطه‌ای و انعکاس آن در حد وسیع بوده، رسانه مهمترین ابزار است. وقتی داشته‌ها را با توجه به پیشرفت علم مقایسه می‌کنیم با داشته‌های رسانه‌های استکبار جهانی قابل قیاس نیست، ولی چون اصحاب رسانه ما دارای باورها و اعتقادات عمیق هستند با تمام وجود در این عرصه نقش آفرینی می‌کنند.

وی تصریح کرد: تیر دشمن با روایت اولی شما اصحاب رسانه به سنگ می‌خورد و باعث کاهش اثرگذاری هجمه‌های فرهنگی رسانه‌های دشمن شده، امروز مهمترین کار در نظام و انقلاب را اصحاب رسانه با روشنگری که می‌کنند، بر عهده دارند.

سرپرست فرمانداری رشت گفت: با توجه به نفوذ فضای مجازی به اندیشه جوانان، نقش آفرینی اصحاب رسانه در عرصه جهاد تبیین بسیار حساس و مهم است، قطعا رسانه با تفکر بسیجی ایثار و از خودگذشتگی می‌کند؛ نیاز داریم امروز همه رسانه‌ها زیر چتر بسیج باشند زیرا بسیج نقش هم افزایی دارد و این هم افزایی هر چقدر در بسیج و رسانه به درستی اتفاق بیافتد، جبهه فرهنگی شکل می‌گیرد و با این جبهه قدرت نرم هم اتفاق می‌افتد.

عاشوری با اشاره به تعامل خوب حوزه رسانه در استان گیلان، بیان کرد: نسل جوان و نوجوان ما سرمایه‌های ملی آینده هستند که باید آنان را صیانت و تبدیل به نعمت کنیم، یکی از آفت‌های کشورها در حوزه فرهنگی این است که هر جا دچار افراط و تفریط شدیم، ضرر کردیم، لذا نسل جوان و نوجوان باید درک درستی از افتخارات و دستاوردهای نظام داشته باشند.

وی ادامه داد: امروزه شهدا و دانشمندان هسته‌ای ما اسطوره‌های ملی هستند که باید به نسل آینده‌ساز معرفی شوند، تبیین این موضوع و دستاوردهای انقلاب جزو رسالت‌های اصحاب رسانه است.

سرپرست فرمانداری رشت تاکید کرد: باید ارتباط مدیران با روابط عمومی‌ها تقویت شود زیرا روابط عمومی پیشانی هر اداره است و خروجی عملکرد هر اداره از طریق روابط عمومی‌ها منعکس می‌شود.

عاشوری بیان کرد: اسلام دین شادی و نشاط است و بر اساس عقلانیت بنا شده لذا باید این مهم تبیین شود تا نسل جوان ما درک درستی از دین داشته باشند، اصحاب رسانه باید در این زمینه روشنگری کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.