×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید پانسمان های نوین سوختگی تا تهیه نان دیابتی در گیلان
معصومه پاداش ستوده

محمدرضا مبیین، رئیس مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی ترمیمی ولایت رشت، امروز در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه(س) و همدردی با مردم مظلوم غزه، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را به عنوان یک پزشک محکوم کرد.

نخستین پزشک بالینی گیلانی کارآفرین و فناور برتر در کشور با بیان اینکه مدت ۶ ماهست که مادر خود را از دست داده و در شرایط سخت روحی به سر می برد؛  مادر خود را با وجود سواد اندک موجب همه انگیزه های زندگی و موفقیت های کسب شده اش معرفی کرد و یاد او را گرامی داشت.

مبیین ضمن قدردانی از همسرش برای همراهی جانانه و بزرگوارانه وی در همه شرایط سخت کاری، مالی و اقتصادی، داشتن همسر خوب را یک نعمت دانست و خطاب به جوانان گفت: ۲۵ سال است که ازدواج کرده ام و همسرم به عنوان یک متخصص قلب به جامعه خدمت می کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، خاطر نشان کرد: رهبری دراین بیانیه موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیر ساخت های حیاتی، اقتصادی و عمرانی را دومین برکت انقلاب اسلامی برشمرده اند.

 رئیس مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی ترمیمی ولایت رشت، با بیان اینکه در حال  در کشور هزاران شرکت دانش بنیان با ده‌ها طرح بزرگ مانند سلول‌های بنیادی، چرخه سوخت هسته‌ای، فناوری‌های نانو، کوانتوم و غیره وجود دارد که ثمره فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ ادامه داد: در استان گیلان نیاز به توجه ویژه برای ایجاد زیرساختارهای فناورانه در حوزه بالینی وجود دارد که رد این راستا شخصا به عنوان یک پزشک احساس می‌کنم اینجا غریبم.

تاکید بر انجام کارگروهی پیرامون فعالیت های دانش بنیان در گیلان

وی با اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسیار قویست، افزود: دانشگاه گیلان نیز یک تیم فوق العاده قوی دارد؛ اما باید از توان ما نیز برای رسیدن به نتایج مطلوب کمک بگیرند.

به گفته این پزشک گیلانی کارآفرین در کشور، ما باید کارگروهی را یاد بگیریم تا به نتایج بهتر و بیشتر دست پیدا کنیم و به خاطر همین بنده با به کارگیری توانمندی‌های اساتید استانی و کشوری تلاش خود را در حوزه فناوری‌های بالینی انجام داده‌ام؛ پس این جایزه مال من به تنهایی نیست و متعلق به مجموعه افرادی فرهیخته است که در جریان پروژه همکاری داشتند.

مبیین با بیان اینکه مهمترین چالش ما علاوه بر حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری اینست که ما نیازمند حمایت‌های دیگری در راستای تسهیل اخذ مجوزهای مورد نیاز برای کارهایمان هستیم؛ تصریح کرد: روند اخذ مجوزها بسیار وقت گیر و طولانی هستند بطوری که بین ۲تا ۵ سال زمان می برند.

وی همچنین خواستار تسهیل استفاده از تسهیلات مالی شد و گفت: تسهیل در استفاده از زیرساخت های مهم و مشترک مانند استفاده از امکانات و تجهیزات در دانشگاه گیلان، پارک علم و فناوری، دانشگاه فنی شرق گیلان و… نیز پیرامون افزایش تعاملات نیاز ماست.

این مسئول با تاکید بر رفع موانع در مسیر توسعه و تحقیقات نیز خواستار پیگیری زمین‌های نیمه صنعتی که دکتر حاتم‌زاده رئیس پارک علم و فناوری گیلان تلاش دارد در اختیار شرکت‌های فناور قرار دهد، شد.

رئیس مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی ترمیمی ولایت رشت، توجه به سامانه ملی مجوزها، حمایت از تیم ورکینگ و محصولات میان رشته ای را از دیگر چالش ها دراین مسیر برشمرد و ضمن رسیدگی و توجه به آنها از استاندار گیلان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه جزیره ای کارکردن تنها روند پیشبرد اهداف را دورتر و کندتر می کند اظهار کرد: ما باید این را بدانیم که رقیب یکدیگر نیستیم، رقیب ما دانشگاه های ژاپن و کره هستند نه دانشگاه گیلان.

دبیر قطب جامع سوختگی کشور با انتقاد از جزیره‌ای کارکردن سازمان‌ها، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مجموعه ما تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی را برای ما به همراه داشته اما متاسفانه تعامل و همکاری سایر دستگاه ها در استان و کشور با ما کم است و برای فعالیت و توسعه بیشتر کار قطعا به حمایت های بیشتر و به ویژه حمایت های مادی در کنار حمایت های معنوی نیاز داریم.

وی بابیان اینکه به تازگی از سوی استاندار گیلان در بیست و چهارمین جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری استان گیلان به عنوان فناور برتر معرفی شده است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته بین ۲۰۰ تا ۲۵۰دانشجو برای کار مشترک به ما مراجعه کردند و در حال حاضر نیز بیشاز ۵۰ استاد با ما همکاری دارند و علاوه براین با پارک علم و فناوری گیلان، دانشگاه گیلان، دانشگاه فنی حرفه‌ای و دانشگاه کشاورزی استان های دیگر و…نیز به دنبال انجام کاری‌های مشترکی هستیم.

مبین در ادامه ضمن قدردانی از حمایت‌های آیت الله فلاحتی از مجموعه‌های دانش بنیان و نخبگان افزود: ایشان همیشه از مجموعه ما حمایت کردند و بارها از مسئولان خواستند تا به دور از شعارزدگی و به صورت عملی به منظور تحقق شعار سال و فرمایشات رهبری تلاش کنند.

قطب جامع سوختگی کشور روزنه ای برای داشتن گیلان دانش بنیان/ تولید پانسمان های نوین زیستی تا نان دیابتی

دبیر علمی سوختگی کشور، یاداور شد: مجموعه ما که شامل قطب جامع سوختگی کشور، مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی باز ساختی و مرکز رشد بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد، با هدف گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی و در راستای پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماران سوختگی، بررسی عوارض سوختگی و بیماری های وابسته، تاکنون فعالیت‌ها و تحقیقات متعددی را انجام داده و دریچه های تازه ای را به سوی درمان زخم و سوختگی، گشوده است، که امیدواریم جامعه و به ویژه بیماران سوختگی از نتایج کاربردی آن بهره مند شوند.

وی گفت: همانطور که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین مسئله کشور را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر این مساله شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند، یکی از اهداف مجموعه ما نیز این است که پژوهش و فناوری ها براساس نیازهای جامعه و در مسیر حل مشکلات موجود انجام شوند.

مبین برخی از محصولات تولید شده دانش بنیان در گیلان را برشمرد و عنوان داشت: پانسمان های نوین زیستی برای درمان سوختگی های درجه دو، تهیه نان برای بیماران دیابتی(نانی که بیمار را بدون جذب قند سیر می کند)، تولید شامپو مناسب برای بیماران دیابتی، تولید آب برای بیماران دیابتی با فرمولاسیون جدید، تولید ویتامین دی از زباله زیستی و … از جمله دستاوردهای فناورانه در گیلان است.

و همچنین به تلاش هایی برای تولید پانسمان زخم بیماران بال پروانه ای در گیلان اشاره کرد و گفت: در صورت کسب موفقیت در این پروژه کمک بزرگی به این بیماران در کشور خواهد شد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر هزینه نگهداری از هر بیمار بال پروانه ای در کشور یکصد میلیارد تومان است، افزود: ما در بحث واردات پانسمان های درمانی این بیماران تحریم هستیم و طرح زخم پوش های بال پروانه ای یک طرح ملی است که در صورت رسیدن به نتیجه بار سنگینی از دوش خانواده هایی که کودک مبتلا به این بیماری را دارند برخواهد داشت.

مببین همچنین از برگزاری دوازدهمین همایش ملی سوختگی کشور با عنوان «سوختگی و پزشکی بازساختی و سلولی» در خرداد ماه امسال در مجموعه زیباکنار رشت خبر داد و از رسانه ها برای حمایت و پوشش اخبار این گردهمایی دعوت به عمل آورد.

به گزارش گیلان خواست، دکتر مبیین متخصص جراحی، فلوشیپ سوختگی و مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد که ریاست مرکز فوق تخصصی ولایت را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.