×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
معصومه پاداش ستوده


به گزارش گیلان خواست، صالح محمدی با اشاره به برنامه کنترل آفت ملخ در باغ‌های کشاورزی گیلان گفت: مبارزه شیمیایی با ملخ‌های بومی، به ویژه ملخ مراکشی در باغ‌های زیتون استان آغاز شده است.
وی افزود: هر سال اواخر اسفندماه کار پایش ملخ مراکشی در باغ‌های رودبار انجام می‌شود تا با توجه به تراکم و شرایط، برنامه‌ریزی برای مبارزه شیمیایی انجام شود.
محمدی اضافه کرد: پارسال در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مناطق مختلف شهرستان رودبار و سیاهکل مبارزه شیمیایی انجام شد و از بروز خسارت اقتصادی به محصولات کشاورزی جلوگیری به عمل آمد.
وی با اشاره به اینکه در دیگر شهر‌های گیلان هنوز آثار ملخ دیده نشده است، افزود: با پایش کانون‌های تخم‌ریزی ملخ ، نخستین پوره‌های سن اول مشاهده و مبارزه شیمیایی با این آفت آغاز شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت پایش و ردیابی مناطق آلوده اضافه کرد: مناطق تخم‌گذاری آفت در زمین‌های شخم نزده و سنگلاخ بوده و بیشتر در مراتع و مناطق دور از دسترس است.
به گفته صالح محمدی، اهالی مناطق مستعد گیلان از جمله رودبار و دیلمان در سیاهکل در صورت مشاهده دسته‌های پوره ملخ باید سریعا به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد اطلاع دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.