×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستور فوری رسیدگی به وضعیت مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت
معصومه پاداش ستوده

توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صورت گرفت؛

دستور فوری رسیدگی به وضعیت مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت/ تجهیزات موردنیاز مرکز آموزشی – درمانی پورسینا تامین می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشستی که پس از بازدید سرزده از مرکز آموزشی درمانی پورسینا برگزار شد، دستور تشکیل نشست فوری رسیدگی به وضعیت این مرکز آموزشی و درمانی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیلان خواست از رشت؛ ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز به‌صورت سرزده از بخش اورژانس مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت بازدید و با تعدادی از بیماران و همراهان آن‌ها گفت‌وگو کرد و روند ارائه خدمات درمانی در این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی مشاهده برخی از کاستی‌ها و مشکلات در مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت و همچنین دغدغه‌های بیماران و همراهان آن‌ها، دستور تشکیل نشست فوری رسیدگی به وضعیت این مرکز آموزشی و درمانی را صادر کرد و خواستار ساماندهی بخش اورژانس و همچنین تسریع در ارائه خدمات درمانی به بیماران شد.

سالاری در نشستی که پس از بازدید میدانی از مرکز آموزشی درمانی پورسینا با حضور تعدادی از معاونین دانشگاه، رئیس مرکز و همچنین جمعی از گروه‌های آموزشی پورسینا در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه تشکیل شد، اظهار کرد: علیرغم ناکافی بودن فضای فیزیکی، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات درمانی اما هیچ‌گاه بلاتکلیفی و معطل شدن بیمار پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به ارجاع بیماران از مراکز بیمارستانی شهرستان‌ها و همچنین برخی از کلینیک‌های درمانی به پورسینا و معطلی تعدادی از آن‌ها، افزود: مرکز آموزشی و درمانی پورسینا سانتر ترومای گیلان است و هر بیماری که به آن مراجعه می‌کند باید سریعاً تعیین تکلیف و ارائه خدمات درمانی به آن‌ها از سر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عزم جدی خود برای تأمین تجهیزات موردنیاز مرکز آموزشی – درمانی پورسینا خبر داد و گفت: تمامی ملزومات و تجهیزات موردنیاز بخش اورژانس در این مرکز  باید تأمین شود.

سالاری بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر حضور به موقع و ارائه خدمت رزیدنت‌ها در پورسینا تأکید کرد و افزود: معاون درمان و رئیس بیمارستان باید اهتمام بیشتری در جهت نظارت بر حضور رزیدنت‌ها و ارائه خدمات به بیماران داشته باشند و این مهم تنها با راه‌اندازی تیم‌های بازرسی میدانی و سرزده و البته شبانه‌روزی محقق می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت افزایش همگرایی و هماهنگی گروه‌های طب اورژانس و ارتوپدی در پورسینا تأکید کرد و گفت: نه‌تنها در پورسینا بلکه در هیچ بیمارستان و مرکز درمانی کار بیمار بنا بر هر دلیلی نباید بر زمین بماند و معطل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و قابل گزارش‌گیری در مرکز پورسینا تأکید کرد و گفت: بدون شک برنامه‌ریزی دقیق جهت حضور پزشکان عضو هیئت‌علمی و نظارت دقیق بر عملکرد آن ها بسیاری از مشکلات را در حوزه درمان حل می‌کند و موجب افزایش رضایتمندی بیماران و همراهان  می‌شود.

سالاری با تصریح بر اینکه بارها در وبینارها، جلسات حضوری و حتی در بازدیدهای میدانی بر نظارت بر عملکرد همه کادر درمان و همچنین برخورد با متخلفان منطبق با  قانون تأکید شده، خاطرنشان کرد: مقاومت در برابر قانون و آئین‌نامه و تعلل در خدمت به مردم قابل‌قبول نیست و باید در جهت دستیابی به این مهم،  با جدیت عمل کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.