×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اشتغال به زندانی هویت می بخشد
معصومه پاداش ستوده

به گزارش گیلان خواست، دومین همایش کارآفرینان و مجمع خیرین استان گیلان در زندان تحولی لاکان با حضو دکتر علیرضا جمشیدی   عضو حقیقی ستاد راهبردی سند تحول قضایی، رضا محمدی اصل مدیرکل سازمان زندان ها، هاجر تحریری نیک صفت مدیرعامل مجمع خیرین، مقامات قضایی و برخی از مدیران موسسات خیریه، خیرین و کارآفرینان گیلانی در زندان لاکان رشت برگزار شد.

عضو حقیقی ستاد راهبردی سند تحول قضایی

 جمشیدی عضو حقیقی ستاد راهبردای سند تحول قضایی در این همایش با اشاره به اینکه اشتغال می تواند به زندانی هویت ببخشد و موجب پذیرش وی در خانواده و جامعه گردد، گفت: طرح بامداد دارای آثار مثبتی از جمله معافیت از مالیات، دریافت تسهیلات بدون بهره و کم بهره بدون مشمول شدن بیمه است.

جمشیدی این طرح را یک طرح ملی بیان  کزد و ادامه داد: دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه جهت اجرای آن با تمام امکانات آمادگی دارندو این طرح  برای اجرا نیز از پشتیبانی قوی برخوردار است.

عضو حقیقی ستاد راهبردی سند تحول قضایی

عضو حقیقی ستاد راهبردای سند تحول قضایی  خاطر نشان کرد: زندانی در حصار زندان، به فکر خانواده خود است و خانواده زندانی نیز  در بیرون دیوار زندان دغدغه پایداری معیشتش را  دارد که با تلاش و یکدلی باید همه ما تلاش کنیم تا مسئله اشتغال این گروه هدف مرتفع  تا سبب درآمدزایی و حفظ کرامتشان در جامعه شود.

عضو حقیقی ستاد راهبردی سند تحول قضایی

حضور خیران و کارآفرینان پله های صعود اشتغال برای زندانیان است

در ادامه محمدی اصل مدیر کل زندان های گیلان حضور خیرین و کارآفرینان را یکی از پله های صعود در زمینه اشتغال برای زندانیان عنوان کرد و افزود: با توجه به توانمندی های خیرین در همه عرصه ها، می توانیم در جهت توسعه کار آفرینی و اشتغالزایی زندانیان کمکی های شایانی کسب کنیم.

وی بیان داشت: برای اجرای طرح بامداد سازمان زندانها فضای مناسب و امتیاز از قیبل آب و برق رایگان و نیروی کار ارزان در اختیار کارآفرینان و خیرین  قرار می دهد  و همچنین کارآفرینان که در اجرای طرح بامداد مشارکت می کنند علاوه بر مزایای فوق، از نیروی کار آموزش دیده متعدد و با مهارت های مختلف برخوردار خواهند بود.

محمدی اصل در ادامه افزود:  در اجرای این طرح کارگاه های متعددی از جمله جوراب بافی، اتصالات لوازم برقی، گلسازی، ساخت درب آسانسور، گلسازی، بسته بندی و کارگاه های متعددی دیگر آماده و زندانیان شروع به کار شده اند که در ادامه مسیر این امر گسترش فراوانی خواهد یافت.

 هاجر تحریری نیک صفت مدیرعامل مجمع خیرین گیلان ضمن اشاره به برگزاری این همایش گفت: به منظور اجرای سند تحول قضایی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان به عنوان پایلوت، قرار است تمامی راهکار‌های لازم را برای ارتقاء وضعیت زندان‌ها بکار گیرد، که بر این اساس مهمترین محور در بحث تحول زندان‌ها  اشتغال مولد و پایدار  و همچنین  حرفه آموزی  زندانیان و خانواده آنان است که به عنوان طرح  بامداد با  استفاده از ظرفیت های استان قرار گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.