×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تکریم قضات و کارکنان دادگستری گیلان در رشت
معصومه پاداش ستوده

ربه گزارش گیلان خواست، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان در نشست گرامیداشت هفته قوه قضاییه که با حضور قضات و کارکنان دستگاه قضایی امروز ۳ تیر در دادگستری رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران شهیدش گفت: ۵ نفر از این شهدا، گیلانی بودند و وظیفه امروز ما آشنایی هرچه بیشتر با اندیشه‌ها و تفکرات بزرگانی، چون شهید بهشتی است که جان خود را در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب فدا کرد.

با بیان اینکه اجرای فرامین مقام معظم رهبری باید در دستور کار قرار بگیرد، افزود: اگر واقعیت‌های اجتماعی به درستی درک نشود، نمی‌توان شیوه‌های مناسبی برای رسیدن به عدالت در نظر گرفت.

رئیس شورای قضایی گیلان با بیان اینکه در سال گذشته ۸۱۹ هزار ۷۴۲ پرونده به همّت ۴۱۶ قاضی رسیدگی شد، گفت: ۳۳ درصد پرونده‌های رسیدگی شده در سال گذشته به صلح و سازش ختم شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیارکی با توجه به اینکه تعداد قاضی در مقایسه با حجم پرونده‌ها در گیلان کافی نیست و باید اقدامی در این خصوص انجام شود، افزود: مشکل مسکن، امور اداری و افزایش نیروی قضات از الویت دادگستری گیلان است که که در دست رسیدگی قرار دارند.

وی همچین با اشاره به موضوعات سرقت و خشونت های رفتاری به عنوان چالش‌های عمده در استان، اضافه کرد: رسیدگی به این موارد باید از الویت‌های دادستان‌های گیلان باشد و به دقت رسیدگی شوند. 

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر رعایت حرمت و کرامت انسان‌ها و تاکید بر تلاش برای احقاق حقوق مردم، گفت: مسئولان قضایی همه توان خود را برای برطرف کردن دغدغه‌ها و کمبود‌های کارکنان خدوم دستگاه قضایی استان به کار برند تا در مسیر خدمت به مردم و جلب رضایت پروردگار سربلند و سرافراز باشند. 

در پایان این همایش ، از ۳۲ نفر از کارکنان دادگستری گیلان و قضات استان تجلیل شد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.