×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انچه باید از عملیات وعده صادق بدانید!
معصومه پاداش ستوده

گیلان خواست- معصومه پاداش ستوده: عملیات وعده صادق که در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ از سوی ایران بر علیه اسرائیل خبیث اتفاق افتاد، یک عملیات تاریخی و بی نظیر بود، و البته برای کسانی که ایران را هنوز نشناخته بودند و از قدرت نظامی و توان موشکی و فناوری ها هوافضای جمهوری اسلامی ایران مطلع نبودند، فوق تصور بود. برخی مردم دنیا برای اولین بار این قدرت را دیدند و شنیدند و البته بعد از این هم خواهند دید.

با این عملیات، معادلات سیاسی و نظامی منطقه خاور میانه به هم خورد. پیش از آمریکایی ها تصور می کردند که باید خاور میانه جدید درست شود، آری دقیقا خاور میانه جدید شکل می گیرد، اما نه مطابق با خواست آنها، بلکه بر اساس خواست صاحبان این منطقه و بر مبنای خواست جبهه مقاومت.

یاد شهیدان مقاومت

حال که با مقاومت جهادگران در جبهه های مختلف نبرد با اسرائیل و نیز با عملیات وعده صادق، نشانه های شکست بر رژیم خبیث نمایان شده، لازم است یاد کنیم از همه مجاهدانی که جان خود را در این راه فدا کردند. سلام می کنیم به به روح مطهر شهیدانی که در دفاع از حرم جان باختند. سلام بر شهید تهرانی مقدم که وصیت کرد روی قبرش بنویسند این جا آرامگاه کسی است که می خواست اسرائیل را نابود کند. سلام بر شهید سردار دلها حاج قاسم عزیز که خودش را حریف مستکبران معرفی کرد. سلام بر روح مطهر امام راحل قدس الله سره که فرمود راه قدس از کربلا می گذرد. و سلام بر همه شهیدان راه مقاومت.

هدایت رهبری فرزانه

بدون شک راهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و طراحی راهبرد مواجهه با استکبار و صهیونیست در طول این سالها و درایت و شجاعت آن حکیم فرزانه نقش مهمی در پیشبرد اهداف مقاومت و به ویژه عملیات به موقع وعده صادق داشته است. ایشان قبل از این فرموده بودند «اگر غلطی از سردمداران رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد» و نیز فرموده اند: « دوران بزن، در رو تمام شده، بزنید، می خورید»

پس از عملیات وعده صادق و پیروزی مردم ایران و صحنه های شادی آنان، یکی از چیزهای که باعث غرور و مباهات مردم شریف ایران بود، افتخار به وجود رهبر فرزانه انقلاب بود، چنانچه در مصاحبه ها و گفتگوهایی که با مردم ایران انجام می شد، بسیاری به این مهم اشاره نمودند.

ایشان در خطبه های نماز عید فطر، یعنی چند روز پیش از عملیات وعده صادق، فرموده بودند که رژیم خبیث در مسأله حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه اشتباه کرد و باید تنبیه شود. نکته قابل توجه در این بیانات، بکارگیری واژه «تنبیه» است که در آن نوعی تحقیر نهفته است. تحقیر معمولا از سوی یک جایگاه بالاتر نسبت به زیردست انجام می شود. در امور تربیتی گاهی لازم است والدین فرزند خود را تنبیه کنند یا لازم است که مربیان، زیردستان خود را تنبیه کنند، تا آنها را ادب کنند. استفاده از واژه «تنبیه» برای مواجهه با اسرائیل، حاکی از نوعی تحقیر و فرودستی برای رژیم جعلی اسرائیل بود.

عملیاتی بازدارنده و تنبیهی

عملیات وعده صادق که بامداد روز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ انجام شد یک عملیات بازدارنده بود. طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله، یک تنبیه بود. این عملیات یک سیلی بود. البته رژیم جعلی صهیونیستی در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد، که بر اثر این جنایت، سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» و پنج نفر از همراهان به نام های حسین امان اللهی، سید مهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقا بابایی و علی صالحی روزبهانی به شهادت رسیدن؛ عملیات وعده صادق گرچه به عنوان انتقام از خون شهدای ساختمان کنسولگری ایران در سوریه هم از آن یاد شد، اما واضح است که اگر صدها تن از صهیونیست ها هم به درک واصل شوند، به اندازه بند کفش شهید زاهدی و همراهان ایشان نمی شود.

نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه جنگ در منطقه نیست؛ چرا که ایران اسلامی یک کشور جنگ طلب نیست، اما در صورت هجوم دشمن، به شدت از آب و خاک خود دفاع خواهد کرد.

عملیاتی فناورانه

ایران در عملیات وعده صادق، در یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده، از فناوری پیشرفته خودش استفاده کرد. ابتدا روز قبل از آن کشتی اسرائیلی را توقیف کرد، همه ذهن ها به این سمت رفت که توقیف کشتی همان انتقام ایران از حادثه کنسولگری در دمشق است؛ اما بلافاصله پس از آن به گونه ای برنامه ریزی کرد که همزمان از چند نقطه کشور موشک ها و پهبادها را شکلیک کرد. از سوی دیگر حزب الله لبنان در منطقه ضاحیه در جنوب لبنان پدافند رژیم اشغالگر را به خودش مشغول کرد تا دنیا بفهمد که گنبد آهنین و فلاخن داود و سامانه پیکان و امثال اینها که اسرائیل آنها را بر سر زبان ها انداخته است، هیچ کدام از آنها نمی تواند اسرائیل را نجات دهد.

به هر حال این عملیات یک عملیات واقعا عظیم و عجیب بود. بزرگ ترین حمله پهبادی بود که در دنیا بی سابقه بود؛ طولانی ترین هجمه موشکی از انواع موشک و پهباد بود، اولین حمله مستقیم از سال ۱۹۶۷ میلادی یعنی ۵۵ سال قبل تا امروز علیه رژیم نامشروع اسرائیل بود. برای اولین بار کلاهک های بارشی بر سر رژیم اشغالگر فرود آمد و طولانی ترین حمله پهبادی تاکنون بوده است.

اگر دنیا این موارد را در نظر بگیرد، به قدرت بی نظیر پدافندی و فضایی ایران و نیز به ضعف قدرت بازدارندگی اسرائیل پی می برد.

ضرورت جهاد تبیین

آنچه که فرزندان مقاومت در غزه، یمن، لبنان و سوریه و اکنون در ایران انجام دادند یک کار حسینی بود. جهاد و مبازره با دشمن غاصب و بی رحم بود؛ اکنون نوبت به همه مردم رسیده است که کار زینبی کنند. کار زینبی یعنی جهاد تبیین. قطعا دشمن ساکت نمی ماند همه امید دشمنان در این سال ها و در این واقعه به رسانه و فضای مجازی است. همان طور که در عملیات وعده صادق هم از همان ساعات بعد از عملیات، شروع به دروغ گویی و کوچک نمایی کردند. مردم ما باید آگاه باشند که مزدوران داخلی و بیگانگان خارجی سعی دارند با استفاده از عملیات روانی، ذهن جوانان را منحرف کنند و در این راه از تولید هر گونه اخبار دروغ و هر گونه اقدام برای ایجاد ترس و ناامیدی دریغ نمی کنند؛ آنها طوری جلوه می دهند که گویا دستاوردی در کار نبوده و جز ضرر و پشیمانی نتیجه ای ندارد.

مردم شریف باید آگاه باشند و هر وظیفه خود بدانند که به اندازه فهم و سهم خودشان در میدان بیایند. ما اگر نمی توانیم مثل مدافعان در خط مقدم مقاومت باشیم، لااقل می توانیم در پشت جبهه جهاد تبیین کنیم و از خود و اطرافیانمان مواظبت کنیم که فریب دشمن را نخوریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.