×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برپایی موکب رسانه گیلان در مرز مهران
معصومه پاداش ستوده

به گزارش گیلان خواست از رشت، محمد احمدی ادیب، جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان، امروز در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌های استان که در سالن ستاد اربعین در استانداری برگزار شد ، گفت: برای پوشش رسانه‌ای پیاده روی اربعین به عنوان یک رویداد تمدن ساز و پیوند دهنده ادیان و مذاهب، از هر موکب در هر شهرستان یک خبرنگار و در مجموع ۳۰ خبرنگار و تصویر بردار ازگیلان در کمک به ستاد اربعین برای پوشش همایش جهانی اربعین حسینی به کشور عراق اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت رسانه‌های استان، نقش محوری مردم در برنامه ها، سوژه‌ها، برگزاری سوگواره اربعین و انتشار آثار در کتابچه‌ای ماندگار را از جمله برنامه‌های ستاد اربعین استان در کنار دیگر تمهیدات برای برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی دانست.

این مسئول با بیان اینکه شعار امسال پیاده روی اربعین «کربلا طریق الاقصی» است، افزود: همه تلاش‌ها برای برگزاری این مراسم عظیم به صورت ایمن، ارزان و دل نشین است و به تصویر کشاندن جلوه‌های مقاومت اسلامی موجب امیدواری دوستان انقلاب و مایوس کردن دشمنان خواهد شد.

رئیس بسیج رسانه گیلان هم در این نشست با بیان اینکه امسال موکب رسانه گیلان برای مستقرشدن خبرنگاران استان در مرز مهران بر پا می‌شود، گفت: پیاده روی اربعین بزرگترین همایش پیاده روی جهان اسلام است و انعکاس شکوه این حضور، توطئه‌های دشمنان را در جنگ نرم برای کمرنگ کردن هویت دینی و مذهبی ایران و ایجاد تفکر تقابل بین مردم ایران و عراق بین عوام نقش بر آب خواهد کرد.

مهدی پارسا با بیان ایکه تولید محتوا در قالب‌های مختلف به صورت رویداد محور و تولیدی نیازمند سوژه یابی است، افزود: انعکاس پیام عاشورا یک رسالت زینبی است و نقش موثری در تببین واقعه کربلا دارد.

وی با اشاره به استقبال از پویش رسانه‌ای «زیر خیمه اش یک خانواده ایم»، گفت: این پویش تا پایان محرم ادامه و احتمال تمدید دارد و در پایان پس از ارزیابی و داوری از صاحبان آثار برتر تجلیل خواهد شد.

همچنین در این نشست هر یک از خبرنگاران و مدیران رسانه‌های استان حاضر در جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را برای هر چه بهتر برگزاری و پوشش مراسم اربعین بیان کردند.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.