×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یک متخصص قلب و عروق تشریح کرد اهمیت نوشیدن آب برای بیماران قلبی مبتلا به کرونا

به گزارش گیلان خواست از رشت،دکتر امیر اریس گفت :به شرایط بیماران قلبی و عروقی در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: یک سال و نیم از همه گیری ویروس کرونا می گذرد و خوشبختانه روز به روز اطلاعات بیشتری درباره رفتارهای این بیماری کسب می کنیم و بیماران مراقبت های لازم از خود را می دانند.

وی با بیان اینکه افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی نسبت به سایر بیماران بیشتر در معرض عوارض ناشی از کرونا هستند، تصریح کرد: حوادث قلبی و عروقی در افراد مبتلا به کرونا بیش از حد معمول بروز می کند و لذا احتمال درگیری شدید افراد دارای بیماری قلبی و عروقی با کووید۱۹ بیشتر است.

این متخصص قلب و عروق، بیماران قلبی و عروقی را نیازمند سطح بالاتری از مراقبت به ویژه در پیک کرونا دانست و عنوان کرد: بیماران قلبی باید نسبت به بیماران دیگر و افراد عادی نکات بهداشتی کرونایی را جدی تر بگیرند تا دچار حالت شدید بیماری نشوند.

اریس، با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای بیماران قلبی و عروقی، ادامه داد: رعایت بهداشت فردی، استفاده درست و کامل از ماسک، شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون و عدم حضور در اماکن شلوغ از جمله مهمترین نکات بهداشتی برای همه افراد برای جلوگیری از ابتلا به کروناست که بیماران قلبی و عروقی باید شدیدتر رعایت کنند.

وی با اشاره به طیف گسترده بیماری های قلبی و عروقی و روش های درمانی آن، خاطرنشان کرد: بیمارانی که دارو دریافت می کنند، حتما در این روزها موارد دارویی را رعایت کنند تا در صورت ابتلا به کرونا نیز دچار عوارض شدید ناشی از این ویروس نشوند؛ همچنین مراجعه به متخصص قلب و عروق و دریافت دارو ضرورت دارد.

این متخصص قلب و عروق، با بیان اینکه بیماران قلبی و عروقی معمولا بیماری های همراه مانند دیابت و فشار خون بالا دارند، اظهار کرد: ریسک ابتلا به کرونا در بیماران قلبی و عروقی بیشتر است و لذا مراقبت های شدیدتر را می طلبد. متاسفانه بسیاری از بیماران قلبی که در طول یک سال گذشته با حالت حاد و گاها سکته قلبی مراجعه کرده اند، تست کرونای آنان مثبت بوده است.

وی با اشاره به احتمال لخته شدن خون در عروق بیماران قلبی مبتلا به کرونا، اظهار کرد: در صورت مراجعه افراد بدحال به مراکز درمانی، باید حتما از بیماری قلبی و عروقی آنان اطلاع پیدا کنیم.

اریس، علائمی همچون درد قفسه سینه، تنگی نفس و خستگی زودرس را نشانه عوارض قلبی بیماری کرونا دانست و یادآور شد: افراد مبتلا به کرونا در صورت بروز چنین علائمی حتما به متخصص قلب و عروق نیز مراجعه کنند.

وی از بیماران قلبی و عروقی خواست استراحت کافی کنند و از استرس دور باشند و بیان کرد: در این روزها داروهای قلب خود را مرتب مصرف کنید، مایعات مناسب به ویژه آب بنوشید و نمک و غذاهای چرب و سرخ کردنی را کنار بگذارید؛ در صورت ابتلا به کرونا هم حتما از کم آبی پرهیز کنید./ایسنا

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.