×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فتح قدس بهای مرد میدان

به گزارش گیلان خواست از رشت،بهرام قربان‌پور در یادداشتی به مناسبت روز قدس نوشت: وقتی قلم را برداشتم از آن خون و دل‌ها می‌چکید انگار می‌دانست می‌خواهم روایت خونین وار “قدس” را به رشته تحریر درآورم. از چهارستون صفحه‌ام توپ، خمپاره و موشک می‌بارید و آسمان فکر و اندیشه‌ام غبارآلود بود. از روی گونه‌هایم اشک‌های کودکانی را می‌دیدم که سال‌هاست رنج گرسنگی، تشنگی، آوارگی و ظلم و ستم بر چهره نحیفشان به تصویر درآمده بودند، روایت عجیبی بود صحنه‌های تلخ یکی پس از دیگری بر ذهن خسته‌ام رژه می‌رفتند؛ همانند سربازان صهیونیسمی که بیش از نیم‌قرن است بر سر مردم فلسطین رژه می‌روند.

ناگهان خمپاره‌ای در وسط صفحه خیالم ترکید و کودکان به همراه مادر و پدر در بستر، به خواب ابدی رفتند و صدایشان هیچ‌وقت شنیده نشد.

صحبت از نیم‌قرن بی‌صدایی، مظلومیت و انتفاضه است؛ صدایشان را کسی جز مردِ میدان سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور محور مقاومت نشنید فرمانده‌ای که اگر شهیدش نکرده بودند آزادی قدس را بعد از حذف داعش و تکفیری‌ها، به ارمغان می‌آورد و حساب اسرائیل غاصب را هم می‌رسید اگرچه بر این باوریم و یقین داریم که فتح قدس خون‌بهای مردِ میدان خواهد بود.

رژیم غاصب و کودک کش صهیونیسم با سردمداری آمریکای جنایتکار و دیگر سلطه گران با دوشیدن دلارهای بادآورده گاو شیرده آل سعود، سال‌هاست در پی غارت، یکه‌تازی و سلطه گری علیه کشورهای ضعیف ازجمله فلسطین، یمن و سوریه هستند و قتل و عام زنان، مردان و کودکان و جوان و نوجوان برایشان بسیار عادی شده است روزانه هزاران کودک و نوزاد در این کشورها به‌ویژه فلسطین آواره و بی‌خانمان می‌شوند و هزاران خانه بر سر مردم بی‌دفاع و بی‌گناه آوار می‌شود و آن‌سوتر داعیه‌داران حقوق بشر فقط فریاد حفظ حقوق بشر سر می‌دهند و حتی در همین حوالی برخی همسایگان بی‌غیرت عربی هم سکوت اختیار کردند انگار دنیا دست در دست هم داده تا مرگِ حقوق بشر را در فلسطین، یمن، سوریه و دیگر کشورها به سوگ بنشینیم.

اما تاریخ همانند این صفحه تاریک و سپاه شود که باید تلخ‌کامی‌ها را بنگارد که حقیقتی تلخ براى نسل گذشته، حال و آینده است./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.