×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت؛استاندار گیلان: سیره آیت‌الله بهجت، الگویی برای نهادینه‌سازی فرهنگ معنوی و اخلاق در جامعه است

به گزارش گیلان خواست از رشت؛دکتر ارسلان زارع امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بهجت با ابراز خرسندی از خدمتگزاری به مردم سرزمینی که زادگاه این فخر جهان اسلام است، افزود: در حالی به سالروز رحلت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت نزدیک می‌شویم که همچنان دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهیزگار، آیینه روشن و صیقل‌یافته الهام الهی و کلام معطر او، راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و سالکان است.

وی به بعد علمی و فقاهتی آیت‌الله بهجت اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه این عالم فرزانه از برجستگان مراجع عالیقدر تقلید معاصر، از نوابغ دوران و از شخصیت های فراملی گیلان در جهان تشیع به شمار می‌رفت، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی‌پایان نیز بود.

نماینده عالی دولت در گیلان به شناخت، معرفت و بصیرت سیاسی ایشان در حمایت همیشگی از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در دوران امام راحل و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات این عالم برجسته و کم نظیر اینست که در دوران حیات طیبه خود، مراقب بود که لحظه ای از یاد خدا غافل نباشد.

وی افزود: ترویج ساده زیستی، اخلاق مداری و خداباوری آیت‌الله بهجت و اثرگذاری شخصیت عرفانی و اخلاقی آن عالم عامل، برای نسل کنونی و جوان ، می‌تواند بسترساز نهادینه کردن فرهنگ معنوی و اخلاق در جامعه باشد.

استاندار گیلان با اشاره به تنگناهای ناشی از شیوع کرونا و برگزار نشدن آیین های دینی و ملی از جمله مراسم سالگرد ارتحال این مرجع تقلید به مانند گذشته که حضوری بود، گفت: با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی و تولید محتواهای مناسب توسط نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها ، می‌توان بیشتر در معرفی شخصیت این فقیه عالیقدر نقش‌آفرینی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که از بستر منابع پژوهشی و دستگاه‌های فرهنگی، آثار مرتبط با آیت‌الله بهجت با رویکرد آموزشی چاپ و نشر شود.

در این جلسه هریک از اعضاء ستاد بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی بهجت نیز نظرات خود درباره برگزاری مراسم این عالم ربانی را بیان داشتند.

آیت الله العظمی حاج شیخ محمدتقی بهجت فومنی (ره) از استادان بنام فقه، عرفان و اخلاق است که تألیفاتی از جمله یک دوره کامل اصول، حاشیه بر مکاسب شیخ انصاری (ره) و تکمیل آن تا آخر مباحث مربوط به مکاسب و متاجر، دوره کامل طهارت، دوره کامل کتاب صلاه، دوره کامل کتاب زکات، دوره کامل کتاب خمس و حج، حاشیه بر کتاب ذخیره العباد مرحوم شیخ محمدحسین غروی، چندین مجله و تقریباً یک دوره فقه فارسی از او به یادگار مانده است.

او ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم به خاک سپرده شد./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.