×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد تالش:امروز نیاز جوامع اسلامی به تقریب، بیش از همه دوران‌های گذشته است/ برای تقریب مذاهب نیازمند فرهیختگانی دلسوز با سعه صدر و نگاهی مدبرانه هستیم

به گزارش گیلان خواست از رشت؛

آیت الله رسول فلاحتی در آئین افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد واحد تالش که با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی بنیانگذاری دانشگاه ها در ایران پس از انقلاب این بود که با دین‌ستیزی مبارزه شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دانشگاه‌ها مرهمی برای دل مردم ایران هستند، گفت: در گذشته متولیان امر که می بایست نقشی در خصوص اسلامی شدن دانشگاه آزاد ایفا کنند ولی موجب کمرنگ شدن اسلام در این دانشگاه بودند.

وی افزود: الحمدلله در سالهای اخیر با ورود جدی مقام معظم رهبری به تغییر و تحولات دانشگاه، این مهم در حال ترمیم شدن است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اندیشه تقریب مذاهب اندیشه هزار ساله دانشمندان اسلام بوده و هست، گفت: تقریب باید در لایه‌های مختلف جامعه به ویژه دانشگاه ها جریان پیدا کند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه دشمنان کمر همت بسته‌اند تا دین را ویرانه کنند، خاطرنشان کرد: نیاز جوامع اسلامی به تقریب، امروز به مراتب بیشتر از همه دوران‌های گذشته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تمامی پیام‌های اسلام امروز به عنوان الگو برای سایر ملتها مطرح می‌شود، گفت: شاهد تلخ ترین جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین هستیم که جای بسی تاسف است.

آیت الله فلاحتی با تصریح بر اینکه برای تقریب مذاهب نیازمند فرهیختگان هستیم، ابراز نمود: عالم بودن، سعه صدر و اندیشه سیاسی داشتن، درک متقابل، اصحاب مذاهب بودن، نگاه جهان شمولی داشتن، نگرفتن چاقو به دست، دلسوز بودن برای جامعه اسلامی، نگاه مدبرانه داشتن، مجتهدانه دین را فهمیدن و تپیدن دل برای مسلمانان از ویژگی های فردی است که می‌خواهد در عرصه تقریب موفق باشد./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.