×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مصرف کم‌سابقه برق در گیلان/احتمالا برق ارزان سرقت می‌شود

به گزارش گیلان خواست از رشت،همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما سیستم های سرمایشی مردم نیز سرویس شده و راه‌اندازی میشوند.

علیرغم اینکه امسال هنوز فصل تابستان از راه نرسیده، خردادماه گیلانی ها به استقبال تابستان رفته و دمای هوا تا حد قابل توجهی‌ افزایش یافته است.

اما گرمای زودرس در گیلان از یک سو و کاهش بارندگی ها نیز از سوی دیگر مسؤولان و متولیان تامین برق‌ را با نگرانی‌هایی روبرو کرده است.

گفته شده در پس کاهش بارندگی‌ها و پایین آمدن آب سدها، تولید برق نیز با چالش‌هایی روبرو شده و از این رو مشارکت مردم در پایداری برق بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به کاهش تولید برق گفته: سال پیش ۱۰ هزار مگاوات تولید برق داشته‌ایم اما امسال این تولید به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

بهمن داراب زاده، دست یاری به سوی مردم دراز کرده و از آنها خواسته امسال بیشتر هوای برق را داشته باشند و کمتر مصرف کنند.

تنظیم درجه وسایل سرمایشی روی ۲۶ تا ۲۷ درجه، کاهش مصرف در ساعات پیک و یا خاموش کردن لامپ‌های اضافی از جمله در ساعات روز از عمده توصیه‌هایی هست که مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان به مشترکان کرده است.

داراب زاده این را هم گفته که مصرف برق در گیلان طی ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده چون شاهد مصرف نامتعارف برق در استان هستیم.

به گفته مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان استفاده غیر مجاز سودجویان از برق در تولید رمز ارزها در مصرف برق تاثیرگذار بوده و از این رو از مردم خواسته تا در صورت مشاهده مصرف برق در تولید رمز ارزها برقی ها را مطلع کنند و پاداش بگیرند.

علاوه بر نظارت شبکه مردمی بر نوع مصرف سودجویان، شرکت برق می‌تواند با بکارگیری از فناوری های پیشرفته پرمصرف‌ها را شناسایی و با بازبینی‌های مستمر و بازرسی های سازمان‌یافته از سرقت برق ارزان پیشگیری کند.

اکنون کاهش تولید برق در پی کاهش میزان منابع آبی از یک سو و روانه شدن جریان برق توسط سودجویان برای تولید رمز ارزها چالشی است که تولید کنندگان انرژی پاک را شب و روز با آن درگیر کرده و مشارکت مردم هم در بهینه مصرف کردن و هم در نظارت بر مصرف برق را نیز دو چندان کرده است./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.