×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در جلسه تمهید مقدمات برگزاری سی و دومین سالگرد ارتحال امام(ره):تکلیف داریم ایام الهی را احیا کنیم/ ابعاد شخصیت علمی و سیاسی امام(ره) برای نسل جوان تبیین شود/ سیاست امام(ره) دنیا را به لرزه درآورد

به گزارش گیلان خواست از رشت؛آیت الله رسول فلاحتی در جلسه تمهید مقدمات برگزاری سی و دومین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله صادق احسانبخش نماینده اسبق نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت اظهار کرد: ایام سالروز شهادت امام صادق علیه السلام رئیس مکتب شیعه و ارتحال جانگداز امام عظیم شان را تسلیت عرض می کنم.
وی، برگزاری نکوداشت ها را دارای ریشه تاریخی و دینی عنوان کرد و افزود: ایام الله ها مربوط به رابطه انسان با خدا می شود و براین اساس همه انبیای الهی مامور به نکوداشت ایام الله ها شدند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ۹ دی و ۸ دی در گیلان جزو ایام الله ها محسوب می شود، تصریح کرد: بزرگداشت ایام الله ها الگوسازی برای نسل های آینده است.
آیت الله فلاحتی بر تثبیت خاطره های انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: ایام الله برای تذکر است و تکلیف داریم آنچه مربوط به ایام الهی است، را احیا کنیم.
وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، بیان کرد: پس از بعثت انبیا هیچ حرکتی مانند نهضت امام(ره) نبود و همه باید تلاش کنیم این نهضت با بیدارگر آن باقی بماند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، وجود پیام های جدید در بزرگداشت سالروز ۱۴ و ۱۵ خرداد را مهم دانست و خاطرنشان کرد: قیام امام(ره) و تحقق انقلاب اسلامی باید برای نسل حاضر تبیین شود.
آیت الله فلاحتی، خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما به منظور تربیت انسان شد و اظهار کرد: رسانه مبلغی است که همیشه در حال تبلیغ است و از فرهیختگان برای انتقال پیام دین باید استفاده شود.
وی با تاکید بر ضرورت تبیین شخصیت امام(ره) برای نسل کنونی، بیان کرد: اگر تنها به بخش های سیاسی امام(ره) پرداخته شود دیگر بخش ها مغفول می ماند.
امام جمعه رشت، امام(ره) را در بعد علمی فقیه، مفسر، فیلسوف و عارف ذکر کرد و یادآور شد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما در ایام بزرگداشت ارتحال امام(ره) ابعاد چهارگانه علمی امام(ره) را برای جامعه بیان کنند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه سیاست امام(ره) دنیا را به لرزه درآورد، تصریح کرد: امام(ره) در بعد سیاسی پیامبرگونه سخن می گفت به طوری که عوام می فهمید و خواص می پسندید.
وی به مدیریت دنیا توسط امام(ره) اشاره کرد و افزود: امام(ره) دنیا را سیاست کرد به طوری که همه شگفت زده شدند.
امام جمعه رشت با اشاره به سیاست الهی و دینی امام(ره)، خاطرنشان کرد: جوانان باید متوجه سیاست الهی و دینی امام(ره) شود البته هنوز تا رسیدن به این جایگاه رفیع فاصله بسیاری داریم.
آیت الله فلاحتی بر تبیین ابعاد علمی و سیاسی امام(ره) برای نسل جوان تاکید کرد و یادآور شد: ابعاد علمی و سیاسی امام(ره) نباید به فراموشی سپرده شود.

آیت‌الله خاتمی سخنران مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) گیلان

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این نشست گفت: تاکنون دو نشست استانی برگزار شده و بیش از ۸۰ برنامه به تصویب رسیده و برای اجرا به مراکز مذهبی و فرهنگی، ادارات‌کل، دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه محور اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی استان مبتنی بر تبیین اندیشه زلال و آرمان والای امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: مراسم بزرگداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی نماد همدلی آحاد جامعه با هر گرایش فکری و سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به اینکه نسل جوان تشنه شناخت شخصیت ممتاز و سیره نظری و عملی بنیانگذار جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: زبان هنر بهترین ابزار برای شناساندن آرمان والای امام خمینی(ره) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، ایام‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد سال‌جاری را بهترین فرصت برای برگزاری مراسم متعدد در مساجد، بقاع متبرکه، تکایا و حسینیه‌ها دانست و بیان کرد: از این فرصت مغتنم به منظور زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت سی‌ودومین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی در همه شهرستان‌ها و بخش‌ها برگزار خواهد شد، گفت: مراقبت شود تا از این مراسم بهره‌برداری انتخاباتی به نفع شخص و یا گروه خاصی انجام نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری از سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم استانی بزرگداشت سی ودومین سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و بیستمین سالگرد جانباز شهید آیت‌الله احسانبخش، نماینده فقید ولی فقیه در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این مراسم ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه ۱۳ خرداد در مصلی امام خمینی(ره) شهر رشت با رعایت فاصله فیزیکی و توصیه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه دکتر حشمت‌الله قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام سخنران مراسم بزرگداشت یوم‌الله پانزدهم خرداد است، تصریح کرد: این مراسم پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ خرداد شهر رشت با رعایت فاصله فیزیکی و توصیه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

عشق مردم گیلان به امام(ره) وصف ناپذیر است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور به دو دهه پیاده روی مردم گیلان برای حضور در مراسم ارتحال امام(ره) اشاره کرد و گفت: سال های گذشته گیلانی ها از این استان تا مرقد امام(ره) پیاده حرکت می کردند و چند سالی است که به دلیل ماه مبارک رمضان و شیوع کرونا انجام نمی شود.
محمود قاسم نژاد با بیان اینکه عشق و علاقه مردم گیلان به امام(ره) وصف ناپذیر است، تصریح کرد: امام(ره) در قلب مردم جا دارد.

مراسم سی و دومین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله صادق احسانبخش نماینده اسبق نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۳ خردادماه جاری با سخنرانی آیت الله سیداحمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در مصلای امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار می شود./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.