×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در گردهمایی ائمه جمعه گیلان:تلاش برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای از تکالیف ائمه جمعه است/ خطبه های نمازجمعه نباید بیش از ۳۰ دقیقه طول بکشد/ شاخص های کاندیدای اصلح از تریبون نمازجمعه بیان شود

به گزارش گیلان خواست از رشت؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در نخستین گردهمایی حضوری ائمه جمعه استان در سال ۱۴۰۰ که در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد با اشاره به نامه ۴۵ امیر مومنان امام علی علیه السلام در نهج البلاغه اظهار کرد: بزرگ ترین امری که به عهده انسان قرار دارد، انجام واجبات و ترک محرمات الهی است.
وی، تحمل و سامان بخشی مشکلات در زندگی را از موضوع های مهم عنوان کرد و افزود: انسان باید بتواند از بعضی لذایذ خود بکاهد زیرا انسان با کاستن از خواسته هایش می تواند نفس خود را کتترل کند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه تکلیف مداری، تحمل مشکلات و کاهش و مهار خواسته های نفسانی موجب موفقیت انسان در زندگی می شود، تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای یکی از تکالیف ائمه جمعه در ایام انتخابات است.
آیت الله فلاحتی، ائمه جمعه را پدر معنوی جامعه دانست و بیان کرد: تریبون نمازجمعه دارای قداست است و ائمه جمعه نباید نمازجمعه را تریبون حمایت از کاندیدای خاصی کنند.
وی بر بیان ویژگی کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا از تریبون نمازجمعه توسط ائمه جمعه تاکید کرد و گفت: بیان شاخص های کاندیدای اصلح توسط ائمه جمعه تاثیرگذار است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به رتبه های بالای کشور در بعضی شاخص ها، خاطرنشان کرد: می توانستیم به رتبه های بالای بیشتری برسیم و این موضوع باید آسیب شناسی شود.
آیت الله فلاحتی، خواستار کوتاه شدن مدت زمان خطبه های نماز جمعه توسط خطیب نمازجمعه شد و افزود: ائمه جمعه تلاش کنند خطبه های نمازجمعه بیش از ۳۰ دقیقه طول نکشد.
وی با بیان اینکه برگزاری جلسه های شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها حائز اهمیت است، یادآور شد: ائمه جمعه نسبت به خروجی های شورای فرهنگ عمومی توجه داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین ولی الله عادلی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در گردهمایی مذکور، نقش و رویکرد پایگاه های نمازجمعه در راستای نامگذاری «تولید، پشتیبانی ها و موانع زدایی ها» برای سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری را نخستین دستور جلسه عنوان کرد و گفت: «بررسی راهکارها و ایجاد فضای مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح» و «جایگاه شورای فرهنگ عمومی در اعتلای ایمانی و انقلابی شهر» از دیگر دستورهای نخستین گردهمایی ائمه جمعه گیلان است./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.