×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سخنگوی سابق هیئت رئیسه مجلس:دولت در انتصابات گیلان به دنبال بازی های سیاسی بود

به گزارش گیلان خواست از رشت؛اسدالله عباسی امروز با بیان اینکه توسعه گیلان در سه بخش استوار شده است، اظهار کرد: پایه توسعه گیلان بخش کشاورزی و اقتصاد و خدمات گردشگری استوار شده است که باید به آن توجه شود.

وی با تأکید بر عدم توجه دولت به ظرفیت‌های کشاورزی در گیلان افزود: با توجه به ظرفیت خوب گیلان در حوزه اشتغال، کشاورزی و فرآورده‌های مربوط به آن انتظار داشتیم دولت از ظرفیت گیلان استفاده کند که این امر محقق نشده است.

سخنگوی سابق هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه سرمایه‌گذاری در گیلان بیان کرد: بارها برخی از نمایندگان در دوره‌های گذشته مجلس سرمایه‌گذارانی را جذب این استان کردند ولی به دلیل بوروکراسی شدید اداری و عدم همراهی دولت چیزی جز رکود در گیلان شاهد نبودیم.

عباسی با تأکید بر اینکه دولت باید به وضعیت کارخانه‌های گیلان نظارت می‌کرد، تصریح کرد: گیلان دارای کارخانه‌های بسیار خوبی مثل ایران پوپلین، پوشش و رشت الکتریک بوده است که دولت باید به وضعیت آنان رسیدگی می‌کرد ولی این امر محقق نشده و این کارخانه‌ها رو به نابودی رفتند و در سفر رئیس قوه قضائیه به گیلان بخش اعظمی از این کارخانه‌ها تعیین تکلیف شدند.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام دولت در گیلان بیان کرد: دولت در عمر هشت‌ساله خود قول اتمام کریدور شمال-جنوب، قطعه آزاده راه قزوین-رشت و تکمیل سدسازی‌ها را داده بود ولی هیچ‌کدام از آنان محقق نشده است.

عضو سابق هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی متوسط اقدامات دولت در گیلان را بسیار پایین دانست و افزود: علیرغم پیگیری‌های رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، متوسط کارهای صورت گرفته در گیلان بسیار پایین بوده و مردم گیلان محصولات کشاورزی را بسیار پایین به بازار عرضه می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه مدیران به کار گرفته‌ شده در گیلان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، گفت: در گیلان برخی از کارخانه و مشاغل تعطیل و در برخی واحدهای تولیدی اشتغال ایجادشده است ولی با این اقدامات اشتغال پایدار در استان ایجاد نمی‌شود لذا باید از مسؤولان در گیلان پرسید که آیا عملکرد مناسبی در گیلان  داشته‌اند یا خیر.

وی با انتقاد از عملکرد نامناسب دولت در طی هشت سال گذشته در استان گیلان بیان کرد: دولت می‌توانست در عرصه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و دریایی در گیلان عملکرد بسیار مناسب‌تری داشته باشد ولی بیشتر در فکر بازی‌های سیاسی و جابجایی مدیران در استان بوده و همین امر سبب شد تا شاخص تورم و بیکاری در گیلان بیشتر از استان‌های دیگر باشد.

وزیر اسبق رفاه، کار و تعاون، انتصابات دولت در سطح مدیران استانی را سیاسی دانست و تصریح کرد: دولت در هشت سال گذشته هیچ توجهی به شایسته‌سالاری نشد و بیشتر انتصابات در گیلان سیاسی بود زیرا دولت با نمایندگان مجلس غیرهمسو در تقابل بود و از نظرات کارشناسی آنان بهره‌مند نمی‌شد.

عباسی با تأکید بر لزوم استفاده از افکت نمایندگان ادوار مجلس توسط دولت افزود: بعد از اتمام دوره گذشته مجلس، دولت به‌جای استفاده از ظرفیت و نظرات کارشناسی نمایندگان بیشتر به دنبال تقابل و انتقام‌گیری سیاسی از آنان بود و به بهانه‌های مختلف از ظرفیت آنان بهره‌مند نشد به این دلیل بسیاری از نمایندگان دوره‌های گذشته مجلس به کار آموزشی خود در دانشگاه بازگشتند/فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.