×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان بیان داشت؛تأکید بر انتخاباتی سالم هم از نظر برگزاری و هم حفظ سلامت مردم / ضرورت رعایت پروتکل‌های کرونایی توسط ستادهای انتخاباتی و هواداران کاندیداها / دستورالعمل بهداشتی انتخابات به‌درستی برای مردم تبیین شود / گیلان در شناسایی و درمان بیماران از استان‌های برتر است

به گزارش گیلان خواست از رشت؛دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) ، آغاز دهه کرامت و روز دختر اظهار داشت: این یک واقعیت غیرقابل کتمان است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عرصه برای فعالیت دختران و بانوان، بیشتر گشوده شد و در دولت تدبیر و امید نیز شاهد حضور و نقش آفرینی موثر دختران در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، ورزشی، علمی، اقتصادی و تولیدی هستیم.

استاندار گیلان ادامه داد: به‌واسطه رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم، شاهد کنترل شیوع بیماری و کاهش قابل ملاحظه تعداد مبتلایان، بستری شدگان و نیز شمار شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی در استان بوده ایم.

وی ضرورت استمرار مراقبت‌ها و مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باتوجه به اعلام میانگین مراعات دستورالعمل ها در سطح کشور به میزان ۷۰ درصد و ۶۵ درصد در گیلان، لازمست میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان، افزایش یابد.

وی به امیدوارکننده بودن استمرار سیر نزولی مبتلایان در کشور به غیر از دو استان و اطمینان‌خاطر برای مردم در جهت حضور در شعب اخذ رأی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ایام تبلیغات انتخاباتی کاندیداها و برپایی نشست‌های تبلیغاتی، رعایت جدی پروتکل‌های مربوطه که به ستادهای انتخاباتی اعلام و توسط رسانه ها نیز اطلاع رسانی شده، مورد تأکید و انتظار است.

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز امیدواری اینکه با همراهی ناظران و مجریان شاهد انتخاباتی خوب، قانونمند، سالم از حیث برگزاری و سلامت جان مردم داشته باشیم؛ گفت: فرمانداران در خصوص مراعات دستورالعمل های بهداشتی در شعب اخذ رأی و ستادهای استانی و شهرستانی، دقت لازم را انجام دهند و ناظران بهداشتی نیز به صورت مستمر رصد کنند.

وی افزود: کمیته های مربوطه علاوه بر تشدید نظارت ها در این ارتباط از ظرفیت صدا و سیما، سازمان های مردم نهاد، دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها در ارائه آموزش‌های لازم و کافی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم در زمینه روش صحیح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهره گیری کنند.

استاندار گیلان مراعات دستورالعمل ها برای جلوگیری از شکل گیری موج جدیدی از بیماری را یکی از عالی ترین جلوه های ادای احترام به شهدای سلامت و کادر پرتلاش درمان دانست و اظهار داشت: در این خصوص، نامزدهای فعال در عرصه رقابت های انتخاباتی و رئیسان ستادهای تبلیغات انتخاباتی، وظیفه مهمی بر دوش دارند.

وی به ابراز رضایتمندی وزیر بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا از موفقیت‌های ستاد کرونای گیلان، مردم و کادر درمان اشاره و اضافه کرد: گیلان در سرعت عمل شناسایی، رسیدگی، مقابله و درمان مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ جزء استان های برتر شناخته شد با این وجود؛ مردم نیز با کسب آگاهی از نقش با اهمیت رعایت توصیه های بهداشتی، به کسانی که این دستورالعمل ها را کمتر مورد توجه قرار می‌دهند، تذکر دهند.

وی همچنین درنظرگرفتن تهویه مناسب در اماکن و خودروها توسط اداره‌ها، شهرداری‌ها، حمل‌ونقل و پایانه‌ها و گردشگری تأکید کرد.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه های ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته پرداختند./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.