×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بدهی شرکت صنایع ابریشم به اقساط بلند مدت تبدیل شود

به گزارش گیلان خواست از رشت؛فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در نشست بررسی و ارزیابی تعهدات مالی شرکت صنایع ابریشم گیلان با بیان اینکه ابریشم نمادی از هویت اصیل گیلان است اظهار کرد: عزم جدی و همگانی مسؤولان ارشد استان در جهت احیا و رونق بخشی مجدد به این محصول ارزشمند و استراتژیک استان  وجود دارد.

وی ارتقا صنایع بومی استان  را یک جریان امیدبخش د ر جامعه دانست و گفت: حرکت در جهت ارتقا و تعالی صنایع بومی استان که در تاریخ و هویت این سرزمین نقش داشته و متناسب با اقلیم منطقه می‌باشد را به‌عنوان یک جریان امیدبخش، جزو اولویت‌های اصلی سازمان صمت است.

رئیس سازمان صمت گیلان با ابراز خرسندی از تعیین تکلیف حقوقی شرکت صنایع ابریشم گیلان افزود: تاکنون با هدف ساماندهی وضعیت شرکت صنایع ابریشم صومعه‌سرا، خوشبختانه با حمایت جدی دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های نظارتی تا حدود زیادی شرکت از نظر حقوقی تعیین تکلیف شده است.

دلق‌پوش با انتقاد از رکود و تعطیلی برخی از واحدهای واگذارشده به بخش خصوصی در دهه ۸۰ بیان کرد: به دنبال سوء مدیریت مسؤولان شرکتی‌های شبه‌دولتی وابسته به بانک‌ها،  توقف فعالیت و شرایط نامطلوب آن‌ها به کلیه ذینفعان خصوصاً مردم شریف استان خسارت وارد شد.

وی با درخواست از بانک‌ها در خصوص بخشودگی جرائم و تقسیط بلندمدت بدهی‌های فعلی به شرکت صنایع ابریشم گیلان تصریح کرد: از بانک‌ها درخواست دارم نهایت مساعدت جهت استفاده این واحد از ظرفیت‌های قانونی موجود را به‌منظور بخشودگی جرائم و تقسیط بلندمدت بدهی‌های فعلی، به عمل‌آورند.

مدیرعامل تعاونی مولی‌الموحدین در این مراسم با بیان اینکه این تعاونی آمادگی کامل در راه‌اندازی مجدد شرکت صنایع ابریشم را دارد، اظهار کرد: از کلیه مدیران و نمایندگان بانک‌های طرف حساب با شرکت صنایع ابریشم گیلان تقاضا دارم تا حد امکان از اخذ مطالبات جرائم بانکی و بخشش سود معوقات یاری نمایند.

به گفته گل محمد بامری این شرکت با جذب نیروی جدید، فعالیت‌های خود را آغاز نموده و بنا داریم در حداقل زمان ممکن ماشین‌آلات قدیمی را سرویس نموده و نسبت به راه‌اندازی آن اقدام نماییم شرکت صنایع ابریشم گیلان، واقع در شهرستان صومعه‌سرا در سال ۱۳۶۲ در زمینه تولید نخ ابریشم با ظرفیت اسمی ۱۰۴ تن در سال و با فعالیت حدوداً ۳۰۰ نفر در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار به‌عنوان یکی از واحد‌های بزرگ کشور فعالیت خود را آغاز کرد. سهامدار عمده این شرکت، بانک صنعت و معدن بود، این شرکت بر اساس اعلام گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند (هلدینگ وابسته به بانک صنعت و معدن) در اسفند سال ۱۳۸۲ از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار شد که در نهایت نتیجه واگذاری این شرکت چیزی جز ورشکستگی نبوده است./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.