×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار گیلان: طرح توسعه حرم حضرت فاطمه اخری (س) مبتنی بر تصمیمات کارشناسی باشد

به گزارش گیلان خواست از رشت؛دکتر ارسلان زارع امروز (سه‌شنبه) در جلسه بررسی اجرای طرح توسعه حرم فاطمه اخری (س) خواهر امام رضا (ع) در رشت با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: دینداری و پیوند مستمر مردم استان با بزرگان دین مبین اسلام، یکی از افتخارات ارزنده برای گیلان است.

وی با بیان اینکه ولایتمداری و تکریم سلسله تشیع علوی موضوعی جدانشدنی از اعتقادات و باورهای مردم گیلان است، گفت: دو امامزاده بزرگوار و واجب التکریم حضرت سیدجلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه و حضرت فاطمه اخری در رشت از دیرباز مورد احترام نه فقط گیلانیان بلکه مردم کشورمان بوده اند و اهدای نذورات و پیوند با حرم مطهرشان، موید این موضوع است.

نماینده عالی دولت در گیلان به عدم تناسب بقعه، شبستان و اطراف حرم با شأن این بزرگواران در مقایسه با حرم امامزادگان استان های دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات مثبتی در جوار حرم حضرت سیدجلال الدین اشرف طی سه سال اخیر همچون راه دسترسی زائران، انجام شده اما در حرم حضرت فاطمه اخری اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه حرم فاطمه اخری (س) در کنار ابعاد معنوی و زیارت می تواند در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، دینی و حتی سیاسی نیز اثرگذار باشد، افزود: انجام این پروژه نیازمند یک کار جمعی است و در این راستا از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط، بخش خصوصی، اتحادیه ها، خیران و نیز نهادهای انقلاب اسلامی باید بهره گیری شود تا شاهد بستری مناسب برای مردم، زائران و گردشگران باشیم.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم پیشبرد امور براساس تصمیمات کارشناسی و اقدامات کاملاً علمی با محوریت طرح جامع آستان حضرت فاطمه اخری (س) تأکید و اضافه کرد: اگرچه در فاز نخست برای آزادسازی و طرح‌های عمرانی ۱۸۷ میلیارد تومان هزینه شده؛ اما در ادامه علاوه بر منابع ستاد بازآفرینی شهری باید از منابع ملی نیز بهره گرفته شود.

در این جلسه گزارشی از اقدامات و برنامه های در دست اجرا در راستای تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و نیز روند اجرای طرح توسعه آستان مقدسه فاطمه اخری (س) ارائه شد./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.