×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم گیلان بیان داشت؛حفظ سلامت رأی‌دهندگان در کنار برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم / لزوم حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی در ساعت‌های اولیه / همه دلسوزان کشور برای تحقق مشارکت حداکثری، نقش‌آفرینی کنند

به گزارش گیلان خواست از رشت؛دکتر ارسلان چهارشنبه شب در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم از طریق برنامه شبانگاهی رادوار شبکه باران با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع)، انتخابات را از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی و ازجمله ارکان مهم مردم‌سالاری دینی دانست و افزود: برگزارکنندگان انتخابات، همه تمهیدات و برنامه‌ریزی های لازم برای برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و امن را فراهم کرده اند.

وی به درنظرگرفتن شرایط کرونایی از آغاز فرآیند انتخابات در کشور و استان اشاره کرد و ادامه داد: براین اساس تلاش شد تا از تشکیل هیأت های اجرایی و نیز ثبت نام داوطلبان اعم از شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی انجام بگیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به استفاده از سامانه‌ها و اپلیکیشن های موبایلی و رایانه ای برای انجام فرآیند ثبت نام در خارج از فضای فرمانداری اشاره و خاطرنشان کرد: تمهیداتی فراهم شد که در صورت عدم امکان برای ثبت‌نام داوطلبان از طریق غیرحضوری، بستر حضور در فرمانداری‌ها هم امکان‌پذیر باشد.

وی افزود: باتوجه به تاکید ستاد انتخابات کشور پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در این دوره از انتخابات، بیشتر از بسترهای رسانه ای استفاده شد که این امر نیز اقدامی در راستای جلوگیری از شکل گیری اجتماعات انسانی است.

استاندار گیلان گفت: در امر تبلیغات انتخاباتی نیز استفاده حداکثری از بستر رسانه‌ای، صدا و سیما و فضای مجازی در سطح ملی و استانی در دستور کار قرار و تجمعات نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گرفت.

وی حفظ سلامت رأی دهندگان را در کنار برگزاری انتخاباتی قانونمند، پرشور و سالم از حیث برگزاری، بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: بر این مبنا علاوه بر حذف اخذ اثر انگشت، ۱۰ درصد از شعب اخذ رأی در این دوره از انتخابات نسبت به دوره قبل ، افزایش یافته و بستر تهویه مناسب در محیط های اخذ رأی فراهم شده است.

استاندار گیلان از مردم خواست که با شروع فرآیند انتخابات‌ها، در همان ساعات اولیه صبح در پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

وی توسعه‌ دولت الکترونیک را از برنامه‌های دولت تدبیر و امید عنوان و با بیان اینکه شرایط کرونایی در تسریع اجرای این فرآیندها اثربخش بوده، اظهار داشت: بسیاری از خدماتی که در گذشته به صورت حضوری انجام می‌گرفت در حال حاضر از طریق فضای مجازی و به صورت غیرحضوری است.

دکتر زارع به پیش‌بینی دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های الکترونیک در شهر رشت به منظور کاهش نفرات در شعب اخذ رأی و به ویژه تسریع در فرآیند شمارش آرا اشاره و اضافه کرد: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی، در شهر رشت، فرآیند انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود و برای مناطق حاشیه این شهر نیز ، شش شعبه سیار الکترونیک پیش بینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای دست‌اندرکاران انتخابات و وجود آمادگی کامل در این خصوص و نیز پخش تیزرهای آموزشی از طریق صدا و سیمای مرکز گیلان در راستای آگاهی‌بخشی بیشتر به مردم، گفت: میانگین زمانی اخذ رأی یک دقیقه و ۴۵ ثانیه است و از مردم شهر رشت می‌خواهم که در هنگام حضور در پای صندوق‌های رأی برای تسریع در فرآیند، کد نامزدها را همراه داشته باشند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و دیگر دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت تحقق مشارکت حداکثری، گفت: معتقدم عزت و عظمت ملت ایران اسلامی، اعتلای انقلاب و توسعه کشور، در گروی مشارکت حداکثری است.
وی افزود: پشتوانه رأی بالای مردم در صحنه‌های بین‌المللی، سیاست داخلی و مدیریت اجرایی کشور می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.
وی از نخبگان، گروه‌های مرجع، ائمه جمعه، استادان دانشگاه‌ها، احزاب، سمن‌ها و همه کسانی‌که می توانند برای تحقق مشارکت حداکثری، به ایفای نقش بپردازند خواست که در این مدت باقیمانده تا شروع فرآیند اخذ آرا، با جدیت وارد عرصه شوند.
وی در خاتمه از همکاری تمامی دست‌اندرکاران برگزاری امر انتخابات اعم از شورای نگهبان و هیأت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیأت های اجرایی و نیز اعضای شورای تأمین برای ایجاد نظم، امنیت و آرامش در استان قدردانی کرد./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.