×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ۲۷۵ میلیون عدد دارو در شرکت کاسپین تامین رشت/تحریم های دشمن در حوزه دارو سخت و بی رحمانه است

به گزارش گیلان خواست، روزبه رسولی، مدیرعامل شرکت داروسازی کاسپین تامین، امروز در نشست با خبرنگاران اردوی راهیان پیشرفت و بازدید این واحد تولیدی بزرگ داروسازی در شهر صنعتی رشت اظهار کرد: با وجود اینکه این شرکت بزرگترین تولید کننده آمپول در کشور است، سال گذشته حدود ۲۷۵ میلیون عدد دارو در این شرکت تولید شده و حدود ۳۰ درصد از سهم بازار را در این بخش در کشور در اختیار داریم.

رسولی افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در سال ۶۲ این شرکت در اداره ثبت شرکتهای تهران ثبت شد و اواسط دهه ۷۰ نیز توسط متخصصین ایرانی راه‌اندازی و سال ۷۵ به صورت رسمی به بهره برداری رسید که هم اینک این شرکت ۱۳۰ پروانه تولید دارو دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد پروانه، ۱۵ قلم دارو به طور اختصاصی در این شرکت تولید می شود در حالی که حتی برخی از داروهایی که جنبه اقتصادی ندارد و حدود یک‌هزار عدد در سال مصرف دارد نیز در این شرکت تولید می شود زیرا این تولیدات باعث جان نجات نوزادان و کودکان می شود.

وی اضافه کرد: برای واردات برخی از این داروها نیاز است که برای هر عدد دارو حدود ۵۰ میلیون ریال پرداخت شود اما این دارو در این شرکت با هزینه ۱۵۰ هزار ریال تولید و به دست مصرف کننده می‌رسد و از سوی دیگر تلاش داریم تا داروهایی که وارد نمی شود را نیز در کمترین زمان تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت دارویی کاسپین تامین با اعلام اینکه هم اینک ۵۰۰ نفردر این شرکت مشغول به کار هستند، بیان کرد: برخی از تولیدات این شرکت، آمپول و داروهایی است که برای بیهوشی، قلب و عروق، ضد درد و آنتی بیوتیک‌های عمومی و بیمارستانی تولید می شود.

صادرات دارو به چند کشور آسیایی

رسولی با اشاره به اینکه سهم مناسبی از بازار مصرف دارویی کشور را این شرکت برعهده دارد، خاطرنشان کرد: داروهای این شرکت به کشورهای افغانستان، عراق، ازبکستان و به مدت ۲ سال پیاپی نیز به کشور عمان صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ مورد از آمپول های تولیدی این شرکت اختصاصی است و فقط در این شرکت تولید می شود، اظهار کرد: تا چند سال گذشته نیز چند کشور آفریقایی هم از محصولات دارویی این شرکت استفاده می کردند و امیداست که بتوانیم با تلاش و کار بیشتر علاوه بر تامین نیاز داخلی، در صادرات هم کشورهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: گرچه تحریم های موجود ظالمانه و سخت است اما باید تلاش کرد تا بر مشکلات چیره شد که این امر در این شرکت تحقق یافته و هم‌اینک با تلاش متخصصان، برخی از آمپول‌ها در کشور به طور اختصاصی فقط در این شرکت تولید می شود.

وی به تصفیه خانه این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: شرکت داروسازی کاسپین تامین بنا بر وظیفه ملی و اجتماعی خود سیستم تصفیه فاضلاب را با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب در روز در زمینی به وسعت هزار مترمربع از سال ۹۲ اجرایی کرد و هم اینک نیز پساب حاصل از این تصفیه خانه جهت آبیاری فضای سبز کارخانه استفاده می شود و این تصفیه‌خانه نیز مورد تایید محیط زیست گیلان می‌باشد.

گفتنی است؛ در اردوی راهیان پیشرفت تعدادی از خبرنگاران استان گیلان به همراه سرهنگ مهدی پارسا رئیس بسیج رسانه استان گیلان، سرهنگ عباس اسکندری مسئول سازمان بسیج کارگری استان به مناسبت هفته کار و گارگر و هفته بسیج کارگری از شرکت داروسازی کاسپین تامین واقع درشهرصنعتی رشت بازدید کردند.

ایرنا/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.