×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهید جمهور تربیت‌یافته عرفان امام راحل بود/ فتح خرمشهر غرور ملی و اسلامی ایرانیان را به رخ جهانیان کشید
معصومه پاداش ستوده

به گزارش گیلان خواست، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله سوم خرداد و یادبود شهدای خدمت در سالن اجتماعات آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای دختران دکتر معین رشت یاد و خاطره شهدای آزادسازی خرمشهر و شهدای عرصه خدمت به مردم را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه بعضی رویداد‌ها سبب عزت ملت‌ها می‌شود، افزود: آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس مقدمه و منشأ پیروزی‌های پی در پی ۸ سال دفاع مقدس است.

نخستین اثر هنری سیاه قلم توسط دانشجوی دکتر معین به شهید جمهور

این مسئول با تشریح وقایع جنگ تحمیلی ادامه داد: جنگ تحمیلی در واقع اولین واکنشِ استکبار جهانی به پیروزی انقلاب اسلامی بود، اما ایمان مردم، ایثارگری رزمندگان و شهدا، صبر خانواده‌های معزز شهدا و رهبری پیامبرگونه امام راحل و انسجام و وحدت مثال‌زدنی آن دوران به‌ویژه در عملیات بیت‌المقدس موجب شد بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک کشورمان را از دشمن پس بگیریم.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر، غرور ملی و اسلامی ایرانیان را به رخ جهانیان کشید، افزود: دستاورد‌های این حماسه بی‌نظیر باید بازگو شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه هیچ‌وقت نسبت به دشمنی و خباثت نظام استکباری تردید نداشته باشیم، زیرا دشمن از توطئه و خباثت دست برنمی‌دارد، افزود: فشار‌های اقتصادی، تحریم‌ها، جنگ نرم و ترکیبی و ترور افراد تاثیرگذار در منطقه از طرح‌ها و خباثت‌های دشمن بعد از دوران دفاع مقدس بود.

حبیبی با تاکید بر اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت و توانایی جوانان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز نیز باید از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم؛ با وجود فاصله هزار کیلومتری استان گیلان با مناطق عملیاتی جنوب کشور، اما بیش از هزار نفر از رزمندگان و جوانان گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور و نقش داشتند و ۲۶۰ شهید در این عملیات تقدیم نظام اسلامی کردیم.

نخستین اثر هنری سیاه قلم توسط دانشجوی دکتر معین به شهید جمهور

وی با بیان اینکه رزمندگان گیلانی در کنار رزمندگان استان اصفهان جزو اولین نیرو‌هایی بودند که خود را به منطقه خرمشهر رسانده بودند، تصریح کرد: نقش مردم گیلان در دوران دفاع مقدس باید بیش از پیش تبیین و برجسته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با ابراز تأثر از حادثه تلخ سقوط بالگرد رئیس‌جمهور مردمی کشورمان، عنوان کرد: امسال در حالی حماسه سوم خرداد را گرامی می‌داریم که کام مردم به‌خاطر شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی تلخ شده است.

حبیبی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت‌الله رییسی، گفت: ایشان از جنس مردم و با مردم بودند و برای مردم فدا شدند؛ شهید آیت‌الله رییسی یکی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و محصول عرفان و مکتب امام (ره) بودند و دغدغه مردم را داشتند و در راه خدمت به مردم، شب و روز نمی‌شناختند و خستگی برای ایشان معنا نداشت.

وی تربیت و تقویت نیرو‌های هم‌تراز انقلاب نظیر شهید چمران‌ها و شهید رییسی‌ها را از دستاورد‌های دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: شهید آیت‌الله رییسی عادت به مدیریت کارتابلی و پشت میزنشینی نداشت، بلکه خودش برای خدمت به مردم در صحنه حضور پیدا می‌کرد؛ نظام اسلامی همواره نیاز به چنین مدیران توانایی دارد که در بخش‌های مختلف قادر به بن‌بست‌شکنی باشند.

نخستین اثر هنری سیاه قلم توسط دانشجوی دکتر معین به شهید جمهور

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ادامه داد: شهید آیت‌الله رییسی خود را نوکر مردم می‌دانست و این یک حرف و اندیشهِ سطحی نبود، بلکه نتیجه تضرع و رازی و نیاز‌های وی با خدا در دل شب بود؛ او به فکر مردم محروم بود و در هر بخشی که مشغول می‌شد، همواره ندای عدالت‌خواهی سر می‌داد.

نخستین اثر هنری سیاه قلم توسط دانشجوی دکتر معین به شهید جمهور

حبیبی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهیدمان مظلومانه زندگی کرد و طعنه‌ها شنید، اما چون روح خدایی داشت با سعه صدر برخورد می‌کرد، افزود: دکتر شهید امیرعبداللهیان نیز در میدان و دیپلماسی توانمند بودند و مدیریت جهادی و انقلابی وی زبانزد بود.

طاهره خیرخواه صادق، رئیس کانون بسیج اساتید آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای دختران رشت نیز در این مراسم، خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و همراهان ایشان را غمی جانگداز خواند که سراسر ایران را در اندوه و ماتم فرو برده است.

وی شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را مردمی‌ترین و میدانی‌ترین رئیس‌جمهور کشورمان معرفی کرد و گفت: شهید رییسی از بدو خدمت صادقانه‌اش به جز تلاش برای احقاق حقوق مظلومین قدمی برنداشت. 

نخستین اثر هنری سیاه قلم توسط دانشجوی دکتر معین به شهید جمهور

این مسئول، ضمن تسلیت به جامعه دانشگاهی، از خداوند سبحان برای آن خدمتگزار راستین که جز اقتدار اسلام و سربلندی ایران عزیز خواسته‌ای نداشت، طلب رحمت کرد.

گفتنی است در این نشست تبیینی مسئولان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان، اساتید، دانشجویان و کارمندان آموزشکده حضور داشتند.

رونمایی از طراحی اثر هنری سیاه قلم چهره خادم‌الرضا شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی دانشجوی مرکز، از دیگر قسمت‌های این برنامه بود.

در پایان مراسم، مدعوین از نمایشگاه عکس سوم خرداد که در حال برگزاری بود، بازدید کردند.

نخستین اثر هنری سیاه قلم توسط دانشجوی دکتر معین به شهید جمهور

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.