×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در جلسه تفسیر قرآن دومین روز ماه مبارک رمضان:خدای متعال با آفرینش انسان بخشی از قدرت خود را به منصه ظهور گذاشت/ دلنشین ترین لحظه انسان در نظام هستی سخن با خدای متعال است

 
به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه تفسیر سوره “انسان” با اشاره به وجود علمای بسیار مبنی بر داشتن چشم برزخی اظهار کرد: دلیل داشتن چشم برزخی عالمان ربانی ترک نکردن واجبات الهی، نخوردن مال حرام و تسلیم محض بودن در برابر اراده خداوند بود.

وی ادامه داد: در روایات بسیار داریم اگر انسان چشم خود را بر روی گناه ببندد، واجبات را ترک نکند و تسلیم محض اراده الهی باشد خدای متعال کرامت چشم برزخی را به او عنایت می کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان موجود برتر خداوند است، تصریح کرد: خدای متعال با آفرینش انسان بخشی از قدرت خود را به منصه ظهور گذاشت.

آیت الله فلاحتی، برترین و بالاترین عمل را به جا آوردن رسم بندگی خدا دانست و بیان کرد: پیام در سجده بودن تمام فرشتگان به بشر این است که انسان نیز در برابر آفریدگار جهان سجده کند.

وی، دلنشین ترین لحظه انسان در نظام هستی را سخن گفتن با خدای متعال ذکر کرد و گفت: زیباترین لحظه انسان سخن با خالق متعال است و هیچ لحظه ای زیباتر از آن نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه خداوند جهان هستی را برای رسیدن انسان به کمال آفرید، خاطرنشان کرد: بشر طالب کمال است بنابراین رسیدن به مقام های بالا در طبیعت انسان وجود دارد.

آیت الله فلاحتی به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: رمضان ماه توبه است و براین اساس از خدای متعال می خواهیم به ما توفیق شناخت دنیا و آخرت را بدهد.

وی با بیان اینکه سعادت بشر در بندگی و اطاعت از دستورهای خدای تبارک و تعالی است، اظهار کرد: بندگی خدا کمال آزادی و سعادت انسان را تضمین می کند.

امام جمعه رشت به روایتی از امام صادق(ع) درباره فضیلت قرائت سوره “انسان” اشاره کرد و افزود: قرائت سوره انسان نفس را قوت می بخشد و خویشتن داری را افزون می کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه جمله “ما می توانیم” را مردان خدا می توانند عملیاتی کنند، بیان کرد: از جمله صفت هایی که انسان باید داشته باشد، خویشتن داری است.

وی به ترجمه آیه یکم سوره “انسان” اشاره کرد و گفت: “آیا زمانی طولانی بر انسان گذشت که چیز قابل ذکری نبود”.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هر کار مهمی اگر با نام خدا آغاز نشود سرانجام ندارد، تصریح کرد: در تعالیم دین ما آمده، هر کاری می خواهیم انجام دهیم باید نام خدا را ببریم./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.